Debata o "Czy UE powinna zwiększyć możliwość studiowania i pracy młodych osób"

REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"

Dodano: 15.04.2024

0

0

Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
234 osoby

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcie 1-zdjęcie to opisuje początek naszej debaty, przywitanie gości oraz zaprezentowanie drużyn, które będą brały udział w debacie. Kolejne zdjęcia zostały wybrane na zasadzie chronologii całego wydarzenia.

Zdjęcie 2-drugie zdjęcie przedstawia wytłumaczenie zasad całej debaty, prezentowania argumentów i kontrargumentów każdej grupy. Dodatkowo publiczność otrzymała kartki, na których było można zagłosować, który argument bardziej przekonał każdego uczestnika przysłuchującego się debacie. Goście również dowiedzieli się, że mogą zadawać pytania.

Zdjęcie 3-to zdjęcie przedstawia osoby, które będą czuwały nad czasem wypowiedzi każdej ze stron. Każdy uczestnik miał 2 minuty na przedstawienie swojego argumentu. Po opisaniu wszystkich zasad, został zaprezentowany temat debaty "Czy UE powinna zwiększyć możliwość studiowania i pracy młodych osób".

Zdjęcie 4-zdjęcie to przedstawia członka grupy, która prezentowała swoje argumenty za tym aby UE zwiększyła i ułatwiła naukę i pracę dla młodych osób.

Zdjęcie 5-kolejny obraz przedstawia drużynę, która jest przeciwna zwiększaniu i ułatwianiu możliwości nauki i pracy na terenie UE

Zdjęcie 6-zdjęcie to zostało wybrane aby przedstawić kolejną osobę, która poprzez podanie danych szczegółowych i przykładów starała się przekonać osoby słuchające, że zwiększenie możliwości nauki i pracy na terenie UE spowoduje odpływ młodych osób z naszego kraju, zwiększy braki specjalistów i nie przyczynie się do rozwoju gospodarczego naszego państwa

Zdjęcie 7-to zdjęcie zostało wybrane aby przedstawić publiczność oraz ich zainteresowanie każdym z argumentów.

Zdjęcie 8-podczas prezentowania przez drużyny swoich racji, każdy słuchacz mógł punktować wypowiedzi danej osoby pod kątem tego czy "mniej lub bardziej dany argument trafił do mnie". Na koniec debaty kartki te zostały zebrane, a punkty podliczone.

Zdjęcie 9-kolejne zdjęcie ukazuje przekazywanie negatywnych skutków wyjazdu młodych ludzi poza granice Polski. Argumentem tym razem było starzejące się polskie społeczeństwo, brak chęci powrotu ze względu na lepsze zarobki co wpływa na rozwój naszego kraju. Zostały także przedstawione dodatkowe koszty naszego państwa, które ponosimy na wydatki socjalne dla osób z niskim wykształceniem, bezrobotnych i obcokrajowców, którzy ciężko odnajdują się na terenie naszego państwa

Zdjęcie 10-to zdjęcie pokazuje uczestnika dyskusji, który przekonuje publikę do tego aby ułatwić naukę i pracę młodym ludziom gdyż powoduje to większą liczbę osób bardziej wykształconych a statystyki przedstawiają, że jednak znaczna część osób wraca do Polski, co daje nam możliwość korzystania z ich umiejętności i wiedzy

Zdjęcie 11-drużyna popierająca studiowanie i pracę na terenie UE wspomniała również o danych jakie pieniądze UE przekazuje na doszkalanie osób będących w Polsce. Zostały zaprezentowane dokładne dane liczbowe obcokrajowców, którzy studiują i zostają w naszym kraju dzięki czemu nie odpływa od nas wyszkolony kapitał ludzki, a co za tym idzie, mamy coraz więcej wykwalifikowanych specjalistów.

Zdjęcie 12-po zaprezentowaniu argumentów każdej z grup nadszedł czas na pytania publiczności, które dotyczyły długu publicznego jaki zaciąga corocznie nasz kraj oraz zaniku kultury i wpływu innych kultur na nasz kraj.

Zdjęcie 13-gdy debata dobiegła końca, głosy zebrane od publiczności zostały przeliczone

Zdjęcie 14-to zdjęcie prezentuje nasz puchar, który został pucharem przechodnim. Podczas kolejnej debaty drużyna, która swoimi racjami przekonała publikę, będzie starała się utrzymać puchar w swoim posiadaniu.

Zdjęcie 15-po podaniu wyników, drużyna, która przekonała swoimi argumentami została drużyna będąca za ułatwieniem możliwości nauki i pracy młodym ludziom na terenie UE. Puchar został wręczony, wraz z małą słodką niespodziankę

Zdjęcie 16-na koniec naszego spotkania, Dyrektor szkoły podziękował uczestnikom nie kryjąc zaskoczenia przygotowaniem merytorycznym uczestników. Zostały złożone gratulacje i brawa publiczności dla grup debatujących

Zdjęcie 17-przedostatnie zdjęcie prezentuje 2 drużyny, które dzielnie prezentowały swoje racje

Zdjęcie 18-ostatnie zdjęcie to nasza drużyna zwycięska w całości



Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/jNd339260203

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ABO773162461

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/mMS590509038

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/PBh037375462

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/gDj633536048

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ovi506208013

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/qNb288430708

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Qbc113984332

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ceq994167336

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/wZQ587954747

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/JBV060517151

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/tkt715488790

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/GpB162370601


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś