„Młodzież w Oleśnicy”

REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"

Dodano: 16.04.2024

0

0

Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
45 - a docelowo debatę obejrzeli i przeanalizowali uczniowie 11 oleśnickich szkół ( 8 podstawowych, 2 licea i zespół szkół zawodowych)
Jaki temat debaty wybraliście? Dlaczego się na niego zdecydowaliście? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed debatą? [min. 300 znaków]

 Debata była skierowana do uczniów oleśnickich szkół. Łącznie mamy 11 szkół: szkoła Podstawowa nr 1,2,3,4,7,8, Zespół Szkolno Przedszkolny nr 1, Katolicka Szkoła Podstawowa nr 1, I i II Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Zawodowych. . Ponieważ nie mogliśmy zaprosić wszystkich, nawiązaliśmy współprace z Młodzieżową Radą Miasta Oleśnicy, w skład której wchodzą przedstawiciele każdej ze szkół. Nagranie z debaty radni pokazali w swoich szkołach, przeprowadzili dyskusję z widzami .

W trakcie przygotowań pojawiło się kilka problemów: tematyka, kto powinien być ekspertem, gdzie zrobić debatę, jak ją zarejestrować i rozpowszechnić.

Po burzy mózgów uznaliśmy, że skoro odbiorcami jest młodzież z Oleśnicy, to właśnie ich oczekiwania i problemy weźmiemy pod uwagę. Przeprowadziliśmy sondaż wśród społeczności Szkoły Podstawowej nr 7 na temat proponowanych pytań do ekspertów. Na tej podstawie wybraliśmy 15 pytań. Nawiązaliśmy współpracę z Młodzieżowa Radą Miasta za pośrednictwem naszych radnych Martyny i Karola. Przedstawili naszą propozycję współpracy na spotkaniu roboczym MRM. Radni poparli ten pomysł w 100 procentach. Zwróciliśmy się do Rady Miasta o zgodę na wynajęcie bezpłatne sali ślubów w Ratuszu Miejskim. W tym celu napisaliśmy pismo urzędowe do przewodniczącego Rady Miasta Oleśnicy. Uzyskaliśmy zgodę i wyznaczyliśmy termin. Wysłaliśmy pismo urzędowe do wszystkich szkół z zaproszeniem do udziału w debacie. Uzyskaliśmy zgodę dyrektorów . Przeprowadziliśmy rozmowę z dyrektor naszej szkoły naszej szkoły, która zgodziła się wesprzeć nas pożyczając szkolną kamerę i udostępniając ksero. Posiłkując się materiałami z CEO napisaliśmy scenariusz. Rozpytaliśmy się wśród młodzieży o aktywnych Oleśniczan i tak oto utworzyliśmy listę naszych ekspertów. Zorganizowaliśmy spotkanie z każdym z ekspertów przedstawiając im nasza propozycję współpracy, wspólnie napisaliśmy informacje o każdym z ekspertów aby móc później przedstawić ich na debacie. Udało nam się uzyskać zgodę ich lub ich rodziców na udział w debacie. Rozpoczęliśmy ćwiczenia i szkolenie z grupą odpowiedzialną za rejestrację i fotografowanie debaty. Musieliśmy zdobyć odpowiednie programy do montażu i nauczyć się obsługiwać kamerę. 

Jak przebiegła debata? Jakie argumenty wysuwały osoby uczestniczące? Czy trudno było prowadzić debatę? [min. 200 znaków]

Debata okazała się tylko na początku bardzo stresująca, z czasem jej trwania rozmowa przebiegała coraz lepiej. Dobrze, że udało nam się poznać z ekspertami przed debata, to sprawiło, że byliśmy mniej skrępowani . Była to debata moderowana. Eksperci mieli za zadanie udzielić odpowiedzi na pytania zadawane przez prowadzące. Uczestników debaty również zaproszono do zadawania pytań ekspertom, a ekspertów o udzielanie odpowiedzi. Naszymi ekspertami byli również uczniowie naszej szkoły:

Zuzanna - uczennica 8 klasy Szkoły Podstawowej nr 7 w Oleśnicy. Mieszka pod Oleśnicą. Bardzo lubi się angażować w akcje szkoły i nie tylko. Jest członkiem samorządu klasowego w swojej szkole już 2 rok. Przez cały czas jest wolontariuszem i angażuje się w akcje szkolne i pozaszkolne, oraz zbiórki pieniędzy.

Wiktoria - ma 14 lat. Obecnie uczęszcza do Szkoły Podstawowej nr 7 im. Jana Pawła II w Oleśnicy gdzie pełni funkcję przewodniczącej klasy oraz Samorządu szkolnego. Uprawia lekkoatletykę oraz lubi śpiewać.

Maria - uczennica Szkoły Podstawowej nr 7 im. Jana Pawła II w Oleśnicy. Harcerka ZHP oraz wolontariuszka fundacji „Kachna” i Cała Oleśnica Biega.

Debatę poprowadziły Nina i Julia.

Pytania dotyczyły różnych problemów związanych z ofertą skierowaną do młodych ludzi. Eksperci uznali, że miasto uwzględnia ich potrzeby, tworzy projekty, ma szeroka bazę. W Oleśnicy działają kluby sportowe, jest wiele punktów rekreacyjnych. Znakiem rozpoznawczym Oleśnicy są róże i zamek. Raczej czujemy się bezpieczni w naszym mieście, choć jeden z ekspertów zauważył potrzebę większej ilości patroli na Placu Zwycięstwa zwłaszcza wieczorami.

Komunikacja miejska zdaniem ekspertów także funkcjonuje sprawnie. . Eksperci sądzą , że Oleśnica nie jest do końca rozreklamowana, brakuje jej znaku rozpoznawczego, który mógłby informować o jej atrakcyjności. Czy uważasz ,że członkostwo w Unii Europejskiej jest korzystne dla Oleśnicy? - tutaj także pojawiły się odpowiedzi pozytywne, co łączy się z rozbudowa naszej małej ojczyzny. Dziewczyny miały różne zdanie na temat : czy wiążą swoją przyszłość z Oleśnicą, Mają tu jednak swoje korzenie i chciałyby zostać w rodzinnym mieście, jednak niektóre tylko na jakiś czas. 

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 100 znaków]

 Debata przebiegła zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Super, że eksperci byli przygotowani do pytań, odpowiadali rzeczowo i ciekawie. Jesteśmy zadowoleni z jej przebiegu, z podsumowania, które powstawało podczas trwania debaty. Poprawilibyśmy kontakt z publicznością, Brakło nam pytań ze strony publiczności. Wydaje się, że byli oni bardziej zestresowani od nas. Zaskoczył nas czas trwania debaty, liczyliśmy, ze potrwa dłużej, tymczasem była ona krótsza niż założyliśmy. Przygotowaliśmy 15 pytań, według nas wystarczająco:

Czy miasto tworząc swoja ofertę uwzględnia potrzeby młodzieży?

1.     Czy miasto tworząc swoja ofertę uwzględnia potrzeby młodzieży?

2.     Czy czujesz że masz wpływ lub możesz mieć wpływ na to jak tworzy się nowa oferta miasta?

3.     Czy waszym zdaniem obiekty sportowe są właściwie wykorzystywane?

4.     Jak przyciągnąć młodzież do Oleśnicy?

5.     Czy w Oleśnicy są miejsca umożliwiające rozwijanie zainteresowań młodzieży?

A jeżeli nie to jakie proponujecie?

6.     Czy według was jest coś co charakteryzuje nasze miasto, jest takim znakiem rozpoznawalności.

7.     Co sądzicie o dniach Oleśnicy, Dniach Europy?  Festiwalu OFCA? Jak funkcjonują te imprezy? Czy w ogóle powinny być? A może jakieś inne?

8.     Czego wy oczekujecie od miasta, aby czuć się tu dobrze bezpiecznie?

9.     Gdybyś był/ była burmistrzem co bys zmienił w mieście?

10.  Czy waszym zdaniem Dom Spotkań z historią jest atrakcyjny dla ,młodzieży? Jeśli nie , to dlaczego?

11.  Z naszych badań wynika, że stawy i Plac Zwycięstwa to najczęściej odwiedzane miejsca przez młodzież? Jak sądzicie , dlaczego? Co byście tam zmienili?

12.  Oceń funkcjonalność oleśnickiej komunikacji miejskiej? CZY rowery miejskie I HULAJNOGI ELEKTRYCZNE rozwiązały problemy słabej komunikacji ?

13.  Czy waszym zdaniem Oleśnica odpowiednio jest rozreklamowana w Internecie?

14.  Czy swoją przyszłość wiążesz z miastem Oleśnica? Dlaczego?

15.  Czy uważasz ,że członkostwo w Unii Europejskiej jest korzystne dla Oleśnicy?

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnej debaty? [min. 100 znaków]

 Najtrudniej było przygotować scenariusz. Była to nasza pierwsza debata. Zastanawialiśmy się, jaka debata będzie najlepsza. Wspólnie napisaliśmy scenariusz, co zajęło nam sporo czasu. skorzystaliśmy z porad CEO jak zadawać pytania i jak odpowiadać na nie. Szkolenie w tym zakresie przeprowadziliśmy z naszymi ekspertami, Organizując kolejną debatę pewnie odważylibyśmy się zrobić ją dla większej liczby odbiorców i poprzedzilibyśmy warsztatami, lub możliwością udzielania odpowiedzi przez publiczność online.  Wzbogaciło by to nasza debatę i bardziej zaangażowało publiczność,

Również po raz pierwszy musieliśmy nawiązać kontakty z mediami. Po napisaniu artykułów odszukaliśmy w internecie kontakty do mediów i zwróciliśmy się z prośba publikacji . I się udało.

https://mega.nz/file/UWM0mJiC#swBKzYiiJn1WGUoc7Ehku-yWYPwRfz8RDD2fURtO5hg

https://www.youtube.com/watch?v=UcF5_6BL2Q8


Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

1- wspólnie planujemy debatę

2 - dzielimy się na podzespoły, w których każdy odpowiada za co innego

3 - miejsce naszej debaty - sala obrad w Urzędzie Miasta

4 - rejestrujemy wydarzenie - nasi paparacci

5 - wspólnie przy stole siedzą prowadzący i eksperci

6 - wykorzystujemy sprzęt nagłaśniający

7 - przygotowaliśmy prezentację, aby przez cały czas każdy widział pytanie , na które odpowiadamy

8 - podsumowanie dyskusji przez sekretarzy

9 - opublikowaliśmy relację w oleśnickich mediach

10 - dyskusja po debacie, co wyszło, a co nie

11 - nasz zespół

Wideoesej - dodajcie link do filmu [min. 3 minuty]
https://mega.nz/file/AflxWZxJ#xU4ukeAn4rZXa5p098RVTgxD3UQNUyWE_fKX_LG0MZ0
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu

1. Beata Rubaszewska - opiekun


https://togetheeuroparl.europa.eu/pl_PL/referral/TXi399689998


2.Nina Podgórska

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/aEt06362999


3. Krzysztof Skowroński

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/MxL396437578


4.Wiktor Stępień

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Ivq335668151


5.Julia Markot

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/BOv919742810


6. Wiktoria Kunaj

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/QSN394305880


7. Zuzanna Krowicka

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/QQg193351960


8. Łukasz Jarosz

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/VYM060131729


9. Sofiya Golombyowska

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Daj065332611


10. Maria Kosińska

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ftF043701711


11. Michał Pilinko


https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Mgs882875306


12. Maciek Duciak

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/vfB989188017


13. Martyna Schmidt

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ysK838171558



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś