Unia Europejska w 2050 roku - debata
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
95 uczniów pod opieką nauczycieliGaleria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Zdjęcie 1 - „Unia Europejska w 2050 r.” - 12 kwietnia 2024r. w auli szkolnej odbyła się debata z udziałem młodzieży naszego liceum na temat ,,Unia Europejska w 2050 roku”. Debatę poprzedziła akcja informacyjna w postaci gazetki szkolnej przypominającej proces integracji europejskiej.
Zdjęcie 2 - Uczestników debaty poinformowano o zasadach przebiegu debaty, typ debaty - debata panelowa podzielona na panel pierwszy - wypowiedzi ekspertów na wcześniej przygotowane i wyświetlone w prezentacji pytania, i część drugą - otwartą, pytania zadawane przez publiczność. Czas trwania wypowiedzi to około 4 minuty, a celem debaty była wymiana opinii na temat przyszłości Unii Europejskiej.
Zdjęcie 3 - Debatę prowadzili uczniowie klas maturalnych, Maja Kaczorowska oraz Michał Dyjak, a uczestnikami byli uczniowie którzy przygotowali się do roli ekspertów, i udzielali odpowiedzi na przygotowane pytania. Pytania te dotyczyły następujących kwestii:
- Czy Unia Europejska potrzebuje reformy?
- Jakie korzyści dostrzegamy w funkcjonowaniu Unii Europejskiej?
- Jakie problemy występują w Unii Europejskiej?
- Jak te problemy powinny być rozwiązane?
- Czy Unia Europejska powinna się zmieniać, jeśli tak to w jakim kierunku?
- Unia Europejska nie powinna się zmieniać, dlaczego?
- Czy Unia Europejska przetrwa do 2050 roku?
- Czy instytucje Unii Europejskiej powinny mieć większy zakres uprawnień niż dotychczas?
- Czy prawo Unijne powinno być wiążące dla wszystkich członków Unii Europejskiej?
- Czy powinny powstać nowe instytucje Unii Europejskiej?
- Czy uważasz ze Unia Europejska powinna być federacją czy też Europą Ojczyzn?
Zdjęcie 4 - Uczniowie eksperci wypowiadają się na temat czy Unia Europejska potrzebuje reformy? Na zdjęciu widzimy uczniów ekspertów: Piotra Aleksiuka, Marcela Hagaja oraz Macieja Szczęsnego, którzy są tegorocznymi maturzystami.
Zdjęcie 5 - Zdjęcie przedstawia prezentację z pytaniem numer 3 i 4 na które wypowiadała się młodzież:
- Jakie problemy występują w Unii Europejskiej?
- Jak te problemy powinny być rozwiązane?
Zdjęcie 6 - Zdjęcie pokazuje pozostałych uczestników debaty: Igę Janowską z klasy trzeciej, Marcela Kopacza, Jakuba Nadarzyńskiego, Przemysława Pudo z klas maturalnych oraz ucznia klasy pierwszej Dominika Jędrzejowskiego.
Zdjęcie 7 - Uczeń Przemysław Pudo zabiera głos na temat czy Unia Europejska przetrwa do 2050 roku.
Zdjęcie 8 - Zdjęcie ukazuje moment debaty w którym uczniowie przedstawiają swoje argumenty na temat jakie problemy występują w Unii Europejskiej i jak powinny być rozwiązywane.
Zdjęcie 9 - Zdjęcie ukazuje publiczność, uczniów klas młodszych uczestniczących w debacie, łącznie 75 osób.
Zdjęcie 10 - Publiczność w części otwartej debaty zadawała pytania uczniom - ekspertom. Jednym z nich było czy Unia Europejska powinna pozostać tylko sojuszem gospodarczym, czy też powinna integrować się politycznie.
Zdjęcie 11 - Uczniowie zadawali pytania dotyczące korzyści wynikających z członkostwa w organizacji i przyszłości Unii Europejskiej. Doszli do wniosków że korzyściami są:
- strefa bezcłowa,
- strefa Schengen,
- obywatele państw członkowskich UE mogą podjąć pracę w innym państwie członkowskim na tych samych warunkach, jak obywatele tego państwa,
- przepływ kapitałów,
- poczucie bezpieczeństwa,
Wideoesej - dodajcie link do filmu [min. 3 minuty]
https://www.youtube.com/watch?v=T-PwaI7nHOcRejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/VUg355444695
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Hpx031049529
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/LAy684541966
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/TPk890951160
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/BIr903804871
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/feS612561471
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/GpT834181386
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/UWM530793960
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/xDO298482164
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/bEF702372095
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/lCz376131956
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/czZ546709578
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś