Debata nad przyszłością UE
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
40Jaki temat debaty wybraliście? Dlaczego się na niego zdecydowaliście? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed debatą? [min. 300 znaków]
Tematem debaty była kwestia zaostrzenia przepisów imigracyjnych wobec imigrantów nielegalnie przekraczających granicę. Członkowie zespołów wspólnie uznali, że jest to temat ważny oraz na tyle kontrowersyjny, że wywoła emocje w gronie dyskutantów jak i widowni. Podczas przygotowań do debaty uświadomiliśmy sobie, że wśród publiczności obecni będą nasi koledzy i koleżanki z Ukrainy, dla których taka formuła prezentowania argumentów na poparcie tezy może okazać się nieczytelna. Odnieśliśmy wrażenie, że przysłuchiwali się z zaciekawieniem, nie demonstrowali dezaprobaty wobec argumentów propozycji, która odgrywała role jastrzębi w polityce immigracyjnej.
Jak przebiegła debata? Jakie argumenty wysuwały osoby uczestniczące? Czy trudno było prowadzić debatę? [min. 200 znaków]
Debata przebiegała w kulturalnej atmosferze. Z żelazną dyscypliną (co nieco zmartwiło moderatora) przestrzegano ustalonych reguł oraz wyznaczonego czasu. Główne argumenty propozycji: ryzyko napływu osób z niejasną przeszłością, niski poziom asymilacji imigrantów w państwach członkowskich UE, głównym motywem imigracji jest "łatwy do uzyskania socjal". Argumenty opozycji: kraje UE muszą sprostać wyzwaniom niżu demograficznego, sytuacją braku rąk do pracy w zawodach nie wymagających kwalifikacji, przedstawiono Polskę jak kraj z którego wyemigrowało miliony rodaków, znajdując schronienie i lepsze życie w innych państwach
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 100 znaków]
Dobra organizacja przebiegu debaty, zaciekawienie widowni dowodziło, że istnieje spore oczekiwanie na tego typu wydarzenia szkolne. Wydaje się również, że przybywa uczniów gotowych do wzięcia udziału w takich zmaganiach. Zaskoczeniem był mini sondaż wykonany przed i po debacie. Zapytaliśmy uczniów-publiczność (ok. 40 osób) czy są zwolennikami zaostrzenia polityki imigracyjnej. Około 60% już przed debatą uznało, że są zwolennikami takiego rozwiązania. Po debacie wskaźnik ten wzrósł jeszcze bardziej.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnej debaty? [min. 100 znaków]
Najtrudniejszy był stres, jaki towarzyszył pierwszym wystąpieniom, jednak z biegiem czasu szło coraz lepiej. Naszym wyzwaniem przed kolejną debatą będzie przygotowanie się na nią z bardziej swobodnym nastawieniem, nawet kosztem formuły, zakładającej kolejne wystąpienia zgodnie z opracowaną strategią. Musimy postawić na autentyczność wypowiedzi, dynamikę wymiany poglądów i większą skalę emocji.
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
01. Pierwsze spotkanie uczestników debaty. Ustalamy tezę debaty
02. Pracujemy nad argumentami. Uczymy się sztuki debatowania
03. Publiczność zbiera się w sali. Po wprowadzeniu przeprowadzimy mini sondaż.
4. Moderator przedstawia publiczności zasady debaty. Będzie to starcie Jastrzębi z Gołębiami polityki imigracyjnej.
5.Strona opozycji omawia strategię wystąpienia
6.Propozycja rozpoczyna swoje pierwsze wystąpienie.
7.Opozycja zwiera szyki, aby odnieść się do argumentów propozycji.
8.Riposta opozycji. W tle szkolne "mazy", zwiastujące czarne chmury nad głowami Propozycji
9.Bardzo mocny atak propozycji- imigrantów oskarża się o sianie terroryzmu, rozwadnianie kultury europejskiej.
10.Opozycji coraz trudniej znaleźć argumenty przeciwko tezie skutecznie bronionej przez Propozycję
Opozycja-w roli Gołębi - szermuje argumentami, by przekonać przeciwników oraz publiczność do swoich racji
11.Kolejne porcja argumentów Propozycji. Po reakcji sali można odnieść wrażenie, ze trafiają one na podatny grunt.
12Ad vocem Propozycji. Widoczne oznaki tryumfu. Pokaże to za chwilę mini sondaż. Przybywa zwolenników zaostrzenia polityki imigracyjnej.
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/WTu918826257
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś