Debata Oksfordzka z tezą "Unia Europejska powinna zrezygnować z polityki Europejskiego Zielonego Ładu"
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
60Jaki temat debaty wybraliście? Dlaczego się na niego zdecydowaliście? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed debatą? [min. 300 znaków]
Teza debaty brzmiała "Unia Europejska powinna zrezygnować z polityki Europejskiego Zielonego Ładu". Wybór podyktowany był poszukiwaniem tematu aktualnego, dyskutowanego, angażującego. Innym powodem była możliwość przygotowania się do debaty na lekcjach geografii - temat wpisuje się w podstawę programową tego przedmiotu. Żadna z klas, której przedstawiciele uczestniczyli w debacie, nie miała wcześniej kontaktu z debatą oksfordzką, zatem koniecznym elementem przygotowań było szkolenie z formuły debaty.
Jak przebiegła debata? Jakie argumenty wysuwały osoby uczestniczące? Czy trudno było prowadzić debatę? [min. 200 znaków]
Strona propozycji opierała swoją argumentację na kosztach wprowadzenia Zielonego Ładu. Odwoływała się do protestów rolników, spodziewanego wzrostu kosztów energii i zagrożenia w postaci niekonkurencyjności europejskiej gospodarki poddanej restrykcyjnym normom środowiskowym. Strona opozycji uzasadniała potrzebę wprowadzenia tej polityki katastrofą klimatyczną i koniecznością powstrzymania dewastacji środowiska. Debatę wygrała strona opozycji.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 100 znaków]
Obie strony były dobrze przygotowane do debaty pod względem merytorycznym. W przygotowanie argumentów włączone były całe zespoły klasowe a nie tylko osoby bezpośrednio uczestniczące w debacie. Sama formuła debaty oksfordzkiej okazała się angażująca i atrakcyjna dla wszystkich osób uczestniczących, zarówno występujących w roli mówców, jak i publiczności.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnej debaty? [min. 100 znaków]
Podczas debaty okazało się, że najtrudniejsze dla mówców i mówczyń było opanowanie stresu i przełamaniu lęku przed wystąpieniami publicznymi. To doświadczenie przekonało nas, że przydałoby się więcej ćwiczeń praktycznych z samego debatowania.
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/csK735552166
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś