Debata o Poruszanie tematu równouprawnienia w debacie politycznej nie jest zasadne.
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
ok 120 osóbGaleria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
W naszej szkole wybraliśmy temat równouprawnienia w debacie politycznej, ponieważ od wyborów parlamentarnych tematy dotyczące praw kobiet i aborcji są często poruszane w mediach. Śledziliśmy tok tej debaty i zastanawialiśmy się czy podoba nam się jej poziom oraz czy taki sposób jej poruszania pomoże czy zaszkodzi kobietom. Wtedy postanowiliśmy, że to właśnie będzie tematem naszej debaty. Kółko debatanckie od razu zajęło się podziałem na drużyny opozycji i propozycji. Uznaliśmy, że dobrym pomysłem będzie rozpatrywanie tej sprawy z punktu widzenia płci, i dlatego przyjęliśmy ten sposób podziału drużyn. Sprawami organizacyjnymi takimi jak ustalenie z dyrekcją szkoły daty i miejsca zajęła się opiekunka koła debat Pani Marzena Kasendra-Filipiak. Najtrudniejszym zadaniem okazało się znalezienie przestrzeni na tyle dużej aby mogły brać w niej udział prawie wszystkie klasy naszego liceum. Ostatecznie okazało się to niemożliwe ze względu na harmonogram roku szkolnego i przygotowania do matur. Jako publiczność w debacie wzięły udział wszystkie klasy humanistyczne. Kółko debatanckie przygotowywało swoje wystąpienie na spotkaniach w szkole oraz zdalnie przez 2 tygodnie. W dniu debaty osoby odpowiedzialne za jej przygotowanie (ekipa Młodzi Głosują :)) rozstawiła mikrofony, nagłośnienie, rzutnik, ławki i krzesła (zdjęcie 1). Publiczność powitała Pani marszałek (Marzena Kasendra-Filipiak), wyjaśniła zasady debaty oksfordzkiej oraz przedstawiła jej temat (zdjęcie 2). Następnie organizatorzy do koszyków zebrali głosy publiczności, komisja je przeliczyła (zdjęcie 3 - grupa ludzi za publicznością) i zapisała wynik na zakrytej tablicy. Po tym sekretarz przygotował zegar debatancki i mówca drużyny propozycji zabrał głos. Mówca pierwszy wprowadził w temat, definiował na czym polega równouprawnienie oraz w jaki sposób definiuje debatę polityczną. Po nim głos zabrała pierwsza mówczyni opozycji argumentując, że równouprawnienie to jedna z najważniejszych wartości demokratycznego świata i Unii Europejskiej. Właśnie dlatego jej zdaniem ciągle powinna być tematem rozmów zarówno polityków jak i całego społeczeństwa. Mówca 2 przyjął argumentację, że debata, w której biorą udział wyłącznie politycy może przynieść więcej szkód niż korzyści ze względu na niskie zaufanie wobec parlamentarzystów. Dodał również, że politycy często wykorzystują tematykę równouprawnienia budzącą kontrowersje społeczne dla zakrycia problemów państwa na przykład rosnącej inflacji, wojny za wschodnią granicą czy kryzysu klimatycznego. Mówczyni 2 opozycji przedstawiła argumenty i przykłady łamania art. 32 Konstytucji RP i udowadniała, że tylko politycy stanowiący prawo mogą zmienić prawną sytuację kobiet. Mówca 3 propozycji przedstawił jego zdaniem lepszy sposób na rozwiązanie kwestii dyskryminacji polegający na szerokiej debacie publicznej, w której wzięliby udział prawnicy, sędziowie, przedstawiciele organizacji pozarządowych zajmujących się pomocą poszkodowanym. Do tego wystąpienia pytanie zadała mówczyni 1 opozycji prosząc o uściślenie, dlaczego w debacie publicznej nie mieliby brać udział politycy (zdjęcie 8). Kolejną osobą, która zabrała głos była mówczyni 3 opozycji, która udowadniała, że wykluczenie polityków z debaty publicznej jest przejawem dyskryminacji. Ostatni mówcy propozycji i opozycji podsumowali argumentację swoich drużyn. Propozycja podkreśliła, że równouprawnienie jest tak ważnym tematem, iż powinno mówić o nim całe społeczeństwo. Strona opozycji uznała, że częste przykłady dyskryminacji wymagają natychmiastowego rozwiązania, a to może dać tylko debata polityczna, która zakończy się zmianą prawa. To z kolei mogą uczynić tylko politycy. Po zakończeniu debaty publiczność zdecydowała o tym, która ze stron przedstawiła bardziej przekonującą argumentację i ponownie oddała głos do koszyków. Komisja po raz kolejny przeliczyła głosy tym razem ujawniając wyniki. Ostatecznie debatę wygrała drużyna propozycji, choć nieznaczną liczbą głosów.
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
Mail 1 osoby
Malwina Maćkowiak
malwina.mackowiak123009@gmail.com
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ESo140260431
Mail 2 osoby
Natalia Jagodzińska
natalie.jagodzinska2162@gmail.com
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/tsg162121563
Mail 3 osoby
Maja Krzyżaniak
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Jai612618865
Mail 4 osoby
Hanna Majewska
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Won935177615
Mail 5 osoby
Antoni Jerzmanowski
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/HGd654355095
Mail 6 osoby
Antoni Gramsz
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/cmR170640170
Mail 7 osoby
Antoni Kniat
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/iha131721580
Mail 8 osoby
Helena Jarocka
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/pzN080595821
Mail 9 osoby
Martyna Gołębka
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/iaH166959779
Mail 10 osoby
Wiktoria Florek
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/umQ531668029
Mail 11 osoby
Gabriela Zgoła
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/EQE072623843
Mail 12 osoby
Wiktor Środecki
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/pBk048963758
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś