Debata o Poruszanie tematu równouprawnienia w debacie politycznej nie jest zasadne.

REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"

Dodano: 18.04.2024

0

0

Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
ok 120 osób

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

W naszej szkole wybraliśmy temat  równouprawnienia w debacie politycznej, ponieważ od wyborów parlamentarnych tematy dotyczące praw kobiet i aborcji są często poruszane w mediach. Śledziliśmy tok tej debaty i zastanawialiśmy się czy podoba nam się jej poziom oraz czy taki sposób jej poruszania pomoże czy zaszkodzi kobietom. Wtedy postanowiliśmy, że to właśnie będzie tematem naszej debaty. Kółko debatanckie od razu zajęło się podziałem na drużyny opozycji i propozycji. Uznaliśmy, że dobrym pomysłem będzie rozpatrywanie tej sprawy z punktu widzenia płci, i dlatego przyjęliśmy ten sposób podziału drużyn. Sprawami organizacyjnymi takimi jak ustalenie z dyrekcją szkoły daty i miejsca zajęła się opiekunka koła debat Pani Marzena Kasendra-Filipiak. Najtrudniejszym zadaniem okazało się znalezienie przestrzeni na tyle dużej aby mogły brać w niej udział prawie wszystkie klasy naszego liceum. Ostatecznie okazało się to niemożliwe ze względu na harmonogram roku szkolnego i przygotowania do matur. Jako publiczność w debacie wzięły udział wszystkie klasy humanistyczne. Kółko debatanckie przygotowywało swoje wystąpienie na spotkaniach w szkole oraz zdalnie przez 2 tygodnie. W dniu debaty osoby odpowiedzialne za jej przygotowanie (ekipa Młodzi Głosują :)) rozstawiła mikrofony, nagłośnienie, rzutnik, ławki i krzesła (zdjęcie 1). Publiczność powitała Pani marszałek (Marzena Kasendra-Filipiak), wyjaśniła zasady debaty oksfordzkiej oraz  przedstawiła jej temat (zdjęcie 2). Następnie organizatorzy do koszyków zebrali głosy publiczności, komisja je przeliczyła (zdjęcie 3 - grupa ludzi za publicznością) i zapisała wynik na zakrytej tablicy. Po tym sekretarz przygotował zegar debatancki i mówca drużyny propozycji zabrał głos. Mówca pierwszy wprowadził w temat, definiował na czym polega równouprawnienie oraz w jaki sposób definiuje debatę polityczną. Po nim głos zabrała pierwsza mówczyni opozycji argumentując, że równouprawnienie to jedna z najważniejszych wartości demokratycznego świata i Unii Europejskiej. Właśnie dlatego jej zdaniem ciągle powinna być tematem rozmów zarówno polityków jak i całego społeczeństwa. Mówca 2 przyjął argumentację, że debata, w której biorą udział wyłącznie politycy może przynieść więcej szkód niż korzyści ze względu na niskie zaufanie wobec parlamentarzystów. Dodał również, że politycy często wykorzystują tematykę równouprawnienia budzącą kontrowersje społeczne dla zakrycia problemów państwa na przykład rosnącej inflacji, wojny za wschodnią granicą czy kryzysu klimatycznego. Mówczyni 2 opozycji przedstawiła argumenty i przykłady łamania art. 32 Konstytucji RP i udowadniała, że tylko politycy stanowiący prawo mogą zmienić prawną sytuację kobiet. Mówca 3 propozycji przedstawił jego zdaniem lepszy sposób na rozwiązanie kwestii dyskryminacji polegający na szerokiej debacie publicznej, w której wzięliby udział prawnicy, sędziowie, przedstawiciele organizacji pozarządowych zajmujących się pomocą poszkodowanym. Do tego wystąpienia pytanie zadała mówczyni 1 opozycji prosząc o uściślenie, dlaczego w debacie publicznej nie mieliby brać udział politycy (zdjęcie 8). Kolejną osobą, która zabrała głos była mówczyni 3 opozycji, która udowadniała, że wykluczenie polityków z debaty publicznej jest przejawem dyskryminacji. Ostatni mówcy propozycji i opozycji podsumowali argumentację swoich drużyn. Propozycja podkreśliła, że równouprawnienie jest tak ważnym tematem, iż powinno mówić o nim całe społeczeństwo. Strona opozycji uznała, że częste przykłady dyskryminacji wymagają natychmiastowego rozwiązania, a to może dać tylko debata polityczna, która zakończy się zmianą prawa. To z kolei mogą uczynić tylko politycy. Po zakończeniu debaty publiczność zdecydowała o tym, która ze stron przedstawiła bardziej przekonującą argumentację i ponownie oddała głos do koszyków. Komisja po raz kolejny przeliczyła głosy tym razem ujawniając wyniki. Ostatecznie debatę wygrała drużyna propozycji, choć nieznaczną liczbą głosów.

Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu

Mail 1 osoby

Malwina Maćkowiak

malwina.mackowiak123009@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ESo140260431


Mail 2 osoby

Natalia Jagodzińska

natalie.jagodzinska2162@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/tsg162121563



Mail 3 osoby

Maja Krzyżaniak

maja.krzyzaniak1@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Jai612618865


Mail 4 osoby

Hanna Majewska

hanna.majewska6@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Won935177615


Mail 5 osoby

Antoni Jerzmanowski

antekjerzman@icloud.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/HGd654355095




Mail 6 osoby

Antoni Gramsz

antek.gramsz@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/cmR170640170 


Mail 7 osoby

Antoni Kniat

akniat1@wp.pl

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/iha131721580


Mail 8 osoby

Helena Jarocka

helenajarocka3@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/pzN080595821


Mail 9 osoby

Martyna Gołębka

martynagolembk@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/iaH166959779


Mail 10 osoby

Wiktoria Florek

florekwiktoria08@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/umQ531668029


Mail 11 osoby

Gabriela Zgoła

gabrysiazgola@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/EQE072623843


Mail 12 osoby

Wiktor Środecki

wiktor05@gmail.com

https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/pBk048963758



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś