Debata o Pieniądze są narzędziem budowania osobistego szczęścia.
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
30Jaki temat debaty wybraliście? Dlaczego się na niego zdecydowaliście? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed debatą? [min. 300 znaków]
Wybraliśmy następujący temat: Pieniądze są narzędziem budowania osobistego szczęścia. Zdecydowaliśmy się wybrać ten temat, ponieważ często jest on podejmowany w przestrzeni publicznej. Największym wyzwaniem było zapoznanie uczniów z ideą i zasadami debaty oxfordzkiej. Pewnym problemem okazało się skoordynowanie pracy całego zespołu.
Jak przebiegła debata? Jakie argumenty wysuwały osoby uczestniczące? Czy trudno było prowadzić debatę? [min. 200 znaków]
Debata przebiegała zgodnie z regułami debaty oxfordzkiej, wszyscy mówcy spełnili swoje role. Drużyna propozycji odniosła się do takich argumentów jak: możliwość rozwijania swoich pasji dzięki pieniądzom, poczucie bezpieczeństwa oraz oszczędność czasu i wygoda w życiu codziennym. Natomiast drużyna opozycji podkreśliła, że szczęścia nie można kupić za pieniądze. Na dobrach materialnych nie można budować relacji międzyludzkich, które są niezbędne do szczęścia. Marszałek nie napotkał żadnych problemów z prowadzeniem debaty.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 100 znaków]
Najważniejsze, że uczniowie pokonali stres i panowali nad emocjami. Jesteśmy zadowoleni, że wszyscy przestrzegali dyscypliny czasowej. Pozytywnie najbardziej nas zaskoczyło wystąpienia mówców, którzy odpierali argumenty. Robili to w sposób profesjonalny. Ich kontrargumenty miały stosowne uzasadnienia.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnej debaty? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze było zmotywowanie uczniów do systematycznej, zorganizowanej pracy w przygotowaniu do debaty. Negatywnym motywatorem była presja czasu przygotowania debaty. W przyszłości chcielibyśmy zmienić miejsce debaty z sali lekcyjnej na np. aulę szkolną. Czas przeprowadzenia debaty powinien być bardziej optymalny dla wszystkich, czyli nie bezpośrednio po lekcjach.
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/dNW079892535
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/IqW079678143
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/cxd184824766
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/CUe906540414
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/eBB937290460
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/ASf124105948
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/pFD269878393
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/LIv251288107
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/gcq514945893
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś