Debata o wpływie mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne.
REALIZACJA ZADANIA: "Debata o ważnych sprawach - RELACJA (do 18.04)"
Ile osób wzięło udział w debatach? (uwzględnijcie dyskutantów, organizatorów i widownię)
32 osobyJaki temat debaty wybraliście? Dlaczego się na niego zdecydowaliście? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed debatą? [min. 300 znaków]
Zdecydowaliśmy się na debatę o wpływie mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne, ponieważ to bardzo ciekawe zagadnienie. Debata na temat wpływu mediów społecznościowych na psychikę jest ważna, ponieważ ma ogromny wpływ na nasze życie codzienne.
Znaczenie dla społeczeństwa: Media społecznościowe stały się nieodłączną częścią życia wielu ludzi na całym świecie. Mają ogromny wpływ na nasze relacje, samopoczucie, postrzeganie świata i nasze zachowania.
Kwestie zdrowia psychicznego: Wiele badań sugeruje, że nadmierne korzystanie z mediów społecznościowych może być szkodliwe dla zdrowia psychicznego. Może prowadzić do uczucia izolacji, niskiego poczucia własnej wartości, depresji czy lęku społecznego.
Różnice opinii: Istnieją różne podejścia do tego czy media społecznościowe mają bardziej pozytywny, czy negatywny wpływ. Niektórzy argumentują, że pomagają w budowaniu więzi społecznych i poszerzaniu wiedzy, podczas gdy inni zwracają uwagę na negatywne aspekty, takie jak uzależnienie czy propagowanie nierzeczywistych standardów.
Dyskusja nad regulacjami: W kontekście obecnych debat na temat regulacji mediów społecznościowych, istotne jest zrozumienie ich wpływu na zdrowie psychiczne społeczeństwa. Debatowanie na ten temat pomaga lepiej zrozumieć, jakie kroki powinny zostać podjęte, aby chronić zdrowie psychiczne użytkowników.
Świadomość i edukacja: Debaty na ten temat mogą pomóc w zwiększeniu świadomości społecznej na temat wpływu mediów społecznościowych. Edukacja na ten temat może przyczynić się do bardziej świadomego i zdrowszego korzystania z tych platform.
Wybór tematu debaty dotyczącej mediów społecznościowych i ich wpływu na psychikę może mieć na celu zwiększenie świadomości na temat tego ważnego zagadnienia oraz doprowadzenie do lepszego zrozumienia korzyści i zagrożeń związanych z używaniem mediów społecznościowych szczególnie przez osoby małoletnie.
Przed debatą na temat wpływu mediów społecznościowych na psychikę, napotkaliśmy szereg wyzwań, które trzeba było przezwyciężyć, aby przygotować się i przeprowadzić debatę w sposób kompleksowy i zrównoważony.
Pierwszym wyzwaniem było zbieranie rzetelnych i aktualnych danych, i informacji na temat wpływu mediów społecznościowych na psychikę. Istnieje wiele badań naukowych na ten temat, ale należało dokładnie wybrać wiarygodne źródła informacji. Musieliśmy uwzględnić zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty tego zagadnienia, aby przedstawić pełny obraz.
Niektórzy uważali je za korzystne i budujące relacje narzędzie, podczas gdy inni widzieli w nich głównie zagrożenia dla zdrowia psychicznego.
Musieliśmy solidnie przygotować argumenty i kontroargumenty, aby umiejętnie bronić swojej pozycji i odpowiadać na pytania podczas debaty.
Temat wpływu mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne budził silne emocje. Ważne było zachowanie obiektywizmu i zrównoważonego podejścia podczas dyskusji.
Podczas debaty ważne było również efektywne zarządzanie czasem i dyskusją, aby umożliwić pełne omówienie tematu i udzielenie głosu wszystkim uczestnikom.
Przygotowanie się do debaty na temat tak złożonego zagadnienia wymagało starannego analizowania danych, uwzględnienia różnorodnych punktów widzenia i umiejętności zarządzania dyskusją. Pokonanie tych wyzwań było dla nas ciekawym doświadczeniem.
Jak przebiegła debata? Jakie argumenty wysuwały osoby uczestniczące? Czy trudno było prowadzić debatę? [min. 200 znaków]
Dnia 15.04.2024r w Szkole Podstawowej imienia Jana Markiewicza w Orzeszkowie odbyła się debata, która miała na celu rozstrzygnąć spór czy media społecznościowe są dobre, czy mają negatywny wpływ na naszą psychikę.
W grupie, która optowała za tym, że media społecznościowe mają pozytywne cechy, byli: Magdalena Buzdygan, Antonina Więcek, Amelia Tatarczuk oraz Mateusz Golik; w grupie oponentów- Antonina Paczkowska, Elżbieta Dumańska, Jagoda Podbucka i Zofia Raube.
Moderatorem debaty była Izabela Chmielewska, a protokolantką- Paulina Rzeszowska. Wymianie zdań przysłuchiwali się uczniowie z młodszych klas.
Na początku Iza Chmielewska rozpoczęła debatę, przedstawiając problem i uczestników debaty. Następnie udzieliła głosu grupie, która uważała, że media maja więcej korzyści. Przemowę rozpoczęła Amelia, przedstawiwszy tezę, przeszła do podania pierwszego argumentu i przykładu. Mówiła o tym, że z mediów społecznościowych często dowiadujemy się, jak można coś wykonać. Następnie Tosia dodała, że można szybko się komunikować i pozostać w kontakcie z bliskimi, którzy są od nas oddaleni. Przedstawiła również kolejny argument- media służą nam również jako pomoc w edukacji; podała różnorodne przykłady, odwołując się do konkretnych przedmiotów. Kolejnym przemawiającym był Mateusz, który stwierdził, że media są również rozrywką i pomocą w rozwijaniu pasji i talentów.
Wystąpienie zakończyła Magda, która opowiedziała widowni, że media są dobre, ponieważ można za ich pomocą pomagać potrzebującym, organizując różne akcje charytatywne. Dziewczyny później opowiedziały o tym, że można bezpłatnie poznawać i zwiedzać świat- muzea, miasta, zabytki; rozmawiać z tubylcami poprzez różne aplikacje. Podsumowując stwierdziły również, że dzięki mediom mamy nieograniczony dostęp do aktualnych wydarzeń na całym świecie.
Po wystąpieniu grupy słuchający mieli szansę zadawać pytania i kilkoro uczniów dopytywało o niektóre argumenty, dzięki czemu uzyskali więcej informacji.
Następnie Iza oddała głos grupie przeciwnej. Najpierw głos zabrała Zuzanna, która przedstawiła tezę własnego zespołu i która stwierdziła w pierwszym argumencie, że media społecznościowe są dostępne przez telefon czy komputer, ludzie wpatrują się godzinami w ekran i mają potem problemy zdrowotne. Następnie głos zabrała Jagoda, która omówiła problemy psychiczne, jakie narastają w społeczeństwie przez media społecznościowe i popierała swoją wypowiedź przykładami. Mówiła m.in. o uzależnieniach, prześladowaniach, stalkowaniu, zaszczuwaniu uczniów.
Antonina Paczkowska, która przemawiała jako trzecia, zwróciła uwagę na to, że media społecznościowe są złodziejami czasu; ludzie zaczynają żyć w świecie wirtualnym, zaniedbując życie w realu. Elżbieta Dumańska dodała, że Internet przekazuje nam fałszywe informacje, a świat przedstawia w krzywym zwierciadle. Kreuje złe wzorce. Na koniec grupa podsumowała swoje wystąpienie i odpowiadała na pytania widowni.
Debatę ostatecznie wygrała grupa pierwsza, która przekonała zdecydowaną większość słuchających. Moderatorka podziękowała wszystkim za udział i grupy rozeszły się do klas. Debata okazała się ciekawym doświadczeniem. Okazało się, że mimo młodego wieku potrafimy wymieniać się poglądami na wysokim poziomie. Uczestnikom podobała się taka forma dyskusji. Początkowo trudno było prowadzić debatę ze względu na stres, ale gdy debata się rozkręciła, dyskusja przebiegła sprawnie.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 100 znaków]
Co nam wyszło dobrze:
Przygotowaliśmy zróżnicowane i przemyślane argumenty, które były przedstawione przez obie strony. Trafne argumenty pomogły nam w lepszym zrozumieniu tematu.
Debata przebiegła w atmosferze otwartości i kultury. Szanowaliśmy wszystkie punkty widzenia, słuchaliśmy innych i otwarcie wyrażaliśmy opinie, nie atakując siebie.
Korzystaliśmy z rzetelnych źródeł i badań naukowych, aby wspierać swoje argumenty, to można uznać, że debata była oparta na solidnych podstawach.
Zaangażowaliśmy wszystkich uczestników w dyskusję, w której każdy miał szansę wyrazić swoje zdanie i wziąć udział w wymianie argumentów.
Co nas zaskoczyło:
W debacie na temat mediów społecznościowych byliśmy zaskoczeni różnorodnością opinii i doświadczeń uczestników.
Zaskoczeniem była również siła argumentacji po obu stronach. Przeciwnicy przedstawili przekonujące dowody na negatywny wpływ mediów społecznościowych, podczas gdy zwolennicy wykazali korzyści, o których nie pomyśleliśmy.
Kluczem do udanej debaty był szacunek, otwartość na różnorodność i umiejętność konstruktywnej dyskusji.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnej debaty? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze aspekty:
Temat zdrowia psychicznego wywołał silne emocje, co było trudne do zarządzania podczas debaty. Prowadząca musiała być w stanie utrzymać spokój i zapewnić szacunek dla wszystkich uczestników, nawet w przypadku różnych poglądów.
Zrównoważone prezentowanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych aspektów wpływu mediów społecznościowych na psychikę okazało się wyzwaniem. Ważne było zapewnienie równowagi w dyskusji i uwzględnienie różnych perspektyw oraz przydzielenie grupom porównywalnego czasu wypowiedzi, aby umożliwić każdemu uczestnikowi wyrażenia swojej opinii.
Prowadząca debatę musiała utrzymać obiektywizm i unikać stronniczości, co było trudne szczególnie w przypadku tematów, które wywołują silne reakcje emocjonalne.
Potencjalne zmiany:
Zwiększenie czasu na przygotowanie do debaty może być korzystne, szczególnie jeśli chodzi o badanie, zbieranie danych i tworzenie zrównoważonych argumentów.
Prowadzący debatę mógłby skorzystać z dodatkowego szkolenia w zakresie komunikacji, zarządzania emocjami i moderowania dyskusji, aby lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas debaty i sprawnie kierować dyskusją.
Po debacie warto zebrać opinie uczestników i wykorzystać je do poprawy organizacji kolejnych wydarzeń. Uczestnicy mogą mieć cenne sugestie dotyczące tego, co można poprawić lub zmienić.
Podsumowując, poprawa organizacji kolejnej debaty na temat wpływu mediów społecznościowych na psychikę może obejmować lepsze przygotowanie, skupienie się na zarządzaniu dyskusją oraz uwzględnienie opinii uczestników w celu ciągłego doskonalenia procesu debatowania.
Rejestracja członków i członkiń zespołu na stronie wspolnie.eu
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Drm668246021
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/NYN178904241
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/nOK570023213
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/Mqt894984609
https://together.europarl.europa.eu/pl_PL/referral/rHS855988780
https://elections.europa.eu/pl/use-your-vote/?referral=WTxVNq6OCzcrBMgk
https://elections.europa.eu/pl/use-your-vote/
https://elections.europa.eu/pl/use-your-vote/?referral=Qn48WE0ifhbWFnsu
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś