Sprawozdanie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
59Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Lekcje zostały przeprowadzone w dwóch klasach szóstych i w klasie siódmej ponieważ nie ma w naszej szkole klasy ósmej.
Scenariusz został zrealizowany w całości, ale poprzedziła jego realizację lekcja wprowadzająca poświęcona Unii Europejskiej, instytucjom unijnym i możliwością jakie daje nam członkostwo w UE. Przedstawiłam uczniom drogę Polski do UE. Wytłumaczyłam z jakimi przeciwnościami spotkaliśmy się spełniając warunki uzyskania członkostwa. Wspomniałam o obawach jakie towarzyszyły Polakom w momencie wstępowania w szeregi członków. Pokazałam im możliwości jakie UE daje młodym ludziom. Uczniowie byli zaangażowani w pracę podczas lekcji, ale wielu nie potrafiło wyrażać poglądów na temat wyborów. Zauważyłam, że część uczniów posługiwała się wiedzą dotyczącą UE wyniesioną z domu. Szkoła, w której pracuję znajduje się na obszarze wiejskim, dlatego spotkałam się z wieloma krytycznymi opiniami. Niestety w tym środowisku przeważają eurosceptycy. Starałam się wskazać, że również na wsiach powstały miejsca, które były współfinansowane z funduszy unijnych. Wielu uczniów nie miało o tym pojęcia.
Lekcje przebiegały w sposób płynny, a podczas podsumowania okazało się, że uczniowie zrozumieli , że każdy głos jest ważny, a myślenie - nie mam wpływu na losy świata jest błędne. Docenili udział młodych w kształtowanie przyszłości i wielu zrozumiało, że nasza przyszłość spoczywa w ich rękach.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś