Czy mój głos może zdecydować o przyszłości Unii Europejskiej i Polski? - Lekcje demokracji w ZSEU
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
8Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
192Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Przeprowadzone zajęcia były oparte o scenariusz oraz materiały do nich załączone, a także zamieszczone na stronie programu "Młodzi Głosują". W celu zindywidualizowania lekcji uczniowie zobaczyli listę kandydatów z województwa śląskiego (strona wybory.gov.pl) i dowiedzieli się jak można sprawdzić inne dane, które udostępnia PKW. Dodatkowo z pomocą strony gov.pl i aplikacji mObywatel wyjaśniliśmy jak sprawdzić swój okręg wyborczy lub dokonać jego zmiany. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że lekcja miała charakter praktyczny i pomoże naszym uczniom 9 czerwca - warto wspomnieć, że dla niektórych z nich są to pierwszy wybory!
Uczennice i uczniowie byli bardzo zaangażowani w zajęcia - sami wychodzili z inicjatywą, pytali i rozważali różne kwestie. Dzięki temu mogliśmy wyjść poza ramy scenariusza i wspólnie porozmawiać o demokracji! Dyskusje dotyczyły tworzonych grup politycznych (jak łączą się partie z całej Europy), a dla lepszego zrozumienia tematu zagłębiliśmy się w historię Europejskiej Wspólnoty.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś