Akcja profrekwencyjna i edukacyjna oraz czas decyzji (prawybory)
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Zadanie było o tyle łatwe, że mieliśmy doświadczenia z niedawno przeprowadzanych wyborów parlamentarnych (również w ramach programu "Młodzi Głosują).
Przed prawyborami naszym zadaniem było uświadomienie szkolnej społeczności czym są wybory, jak wziąć w nich udział. Chcieliśmy dotrzeć do jak największej liczby osób. W tym celu prowadziliśmy specjalne zajęcia w ramach lekcji WOS-u, zamieszczaliśmy materiały informacyjne na szkolnym Facebooku czy w dzienniku elektronicznym, a także powiesiliśmy plakaty, których głównym celem było zachęcenie do udziału w wyborach (akcja profrekwencyjna). Przed wyborami musieliśmy również zorganizować dzień wyborów - zarezerwować w sekretariacie aulę oraz przekazać harmonogram głosowania. Koniecznie było również wydrukowanie materiałów wyborczych.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Głosowanie zostało podzielone na klasy, aby uniknąć długiego oczekiwania na kartę wyborczą. Klasy przychodziły do auli zgodnie z przedstawionym wcześniej harmonogramem. Dzięki zastosowaniu takiej strategii głosowanie przebiegało szybko i bez problemów. Uczniowie po odebraniu kart wyborczych przechodzili do miejsca, w którym można było zachować tajność głosowania i głosowali w sposób zgodny z Kodeksem Wyborczym (tj. znak X). Członkowie komisji wyborczej tłumaczyli wyborcom w jaki sposób należy oddać głos, aby był ważny, a także czuwali nad prawidłowym przebiegiem głosowania.
Po zamknięciu lokalu wyborczego członkowie komisji wspólnie dokonali przeliczenia kart - w pierwszej kolejności karty zostały podzielone na głosy ważne i nieważne, a następnie skrupulatnie przeliczono głosy oddane na poszczególne partie. Po spisaniu protokołu wyników dokumentacja została zabezpieczona, a lokal uprzątnięty.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Przed prawyborami naszym zadaniem było uświadomienie szkolnej społeczności jak należy głosować w wyborach, aby nasz głos był ważny. Nie zabrakło wpisów na szkolnego Facebooka, dziennik elektroniczny, a plakaty nieustannie przypominały o dniu wyborów. Co więcej, uczniowie również zaangażowali się w kampanię profrekwencyjną przygotowując ciekawe grafiki. Społeczność szkolna z entuzjazmem zareagowała na wydarzenie, o czym świadczy mobilizacja wyborców.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy bardzo zadowoleni z akcji profrekwencyjnej i edukacyjnej - rzetelnie przedstawiliśmy kompendium wiedzy o wyborach. Jesteśmy przekonani, że tak samo jak przy prawyborach wszyscy pełnoletni uczniowie doskonale poradzą sobie 9 czerwca podczas wyborów powszechnych. Jednym z lepszych pomysłów było podzielenie głosowania na tury według klas - uniknęliśmy kolejek w lokalu wyborczym. Dzięki dobremu przygotowaniu nie było elementów zaskoczenia.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejszym aspektem było samo zorganizowanie lokalu wyborczego w taki sposób, aby zachować powagę głosowania i tym samym pokazać głosującym, że biorą udział w czymś naprawdę ważnym. W przyszłości chcielibyśmy jeszcze bardziej angażować całą społeczność i zachęcać do promowania postaw obywatelskich wśród rówieśników.
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Mając na uwadze, że nasza akcja była bardzo rozwinięta i nie ograniczała się tylko do przeprowadzenia wyborów powstało mnóstwo pamiątkowych zdjęć, które zostały zamieszczone powyżej i poparte opisem w części nr 1. W fotoreportażu można zobaczyć wiele zdjęć z sali lekcyjnej - dzięki materiałom otrzymanym od CEO dokładnie omówiliśmy zbliżające się wybory, a nawet zajrzeliśmy na stronę Państwowej Komisji Wyborczej, aby sprawdzić kto kandyduje z naszego okręgu.
Dzięki zaangażowaniu uczniów powstały ciekawe plakaty, które również sfotografowaliśmy.
Nie mogło również zabraknąć zdjęć naszego pięknego lokalu wyborczego, który przypominał ten prawdziwy. Jesteśmy dumni, że miejsce do glosowania wyglądało profesjonalnie - komisja, stoliki do głosowania i urna, a nie pudełko po butach na szkolnym korytarzu.
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
Szkolny Facebook: https://www.facebook.com/ZSEUZabrze/posts/pfbid02sJoV3Ng2xQAjGhBbeHcWNhUXuJGwhgUwazSfLmzViurkEKBG7BdBM1AjCCvWCRzQl, https://www.facebook.com/share/p/2vPVykmZnsRYqkFY/
Strona internetowa Szkoły: https://zseuzabrze.edupage.org/news/?gtnid=1509#news-1509
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś