"Prawdziwa integracja zaczyna się w sercu"
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
10Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
83Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Wykorzystane przeze mnie scenariusze były modyfikowane ze względu na wiek uczniów, zwłaszcza szóstoklasistów. Uczniowie chętnie odtwarzali proces integracji europejskiej wykonując mapy. Rozmawialiśmy o korzyściach i zagrożeniach wynikających z bycia członkiem Unii Europejskiej. (Młodzież wykonywała plakaty).Uczniowie byli zaangażowani w zajęcia, zadawali różnorodne pytania. W dużym stopniu odwoływaliśmy się do ich doświadczeń np. w zakresie podróżowania, projektów, w których brali udział, aby zrozumieli zasady funkcjonowania w UE. Koordynator projektu w szkole przedstawiła uczniom wiele zagadnień związanych z UE na przykładzie gminy, w której mieszkają uczniowie naszej szkoły. Dla uczniów na pewno skomplikowane były informacje dotyczące poszczególnych instytucji działający w UE. Niewątpliwie tematyka zajęć na pewno wpłynęła na zrozumienie niektórych kwestii.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś