Lekcje o UE i wyborach do Parlamentu Europejskiego.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
6Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
68Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusz lekcji: Ile waży jeden głos zrealizowałam w klasach, które brały udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego, czyli w kl.VI, VII i VIII a i b. Temat: Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać- był zrealizowany w kl. VIII a i b. Pierwszy scenariusz powiązałam z zasadami wyborczymi, komitetami, które biorą udział w wyborach do PE z naszego okręgu. Uczniowie dowiedzieli się jak takie wybory przebiegają, jak liczone są głosy i dlaczego jeden głos ma znaczenie.
W drugim scenariuszu dodane zostały inwestycje w naszej okolice, które zostały wykonane dzięki funduszom unijnym. Uczniowie mówili, jak oni korzystają lub mogą skorzystać z tego , że Polska jest w Unii Europejskiej. Uczniowie chętnie brali udział w lekcji. Najbardziej interesowało ich jakie korzyści mamy z członkostwa w UE i skąd Unia ma pieniądze. Trudnością dla nich było rozeznanie się w strukturach UE.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś