Akcja profrekwencyjna w Żeromie

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 28.05.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
100
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Przed symulacją szkolnych wyborów do Parlamentu Europejskiego przeprowadziłam lekcje w oparciu o scenariusz "Ile waży jeden głos" w czterech klasach - trzy klasy pierwsze i jedna druga. Wszystkie scenariusze bardzo mi się podobały i wykorzystam je również w przyszłym roku prowadząc lekcje wiedzy o społeczeństwie. Niestety czerwcowy termin wyborów nie sprzyja organizacji działań profrekwencyjnych i dodatkowych lekcji- w maju nie byłam w stanie zrealizować scenariuszy w większej liczbie klas, gdyż są matury a także wycieczki szkolne. W jednej klasie nie udało mi się zrealizować scenariusza w pełni gdyż już na początku lekcji zbyt długo dyskutowaliśmy nad pytaniami zawartymi w scenariuszu. Oceniam to jednak pozytywnie, ponieważ zaskoczyła mnie chęć podzielenia się swoimi uwagami dotyczącymi pytań "Dlaczego głosujemy?", "Od jakich czynników zależy znaczenie naszego głosu?", "Co chcemy osiągnąć idąc do urny?". W jednej klasie dokonałam nieznacznych modyfikacji - dialog przeczytały na głos trzy chętne osoby w klasie. Pod koniec lekcji zastanawialiśmy się również nad tym czemu ludzie nie chodzą na wybory. Zadałam pracę domową inną niż proponowaną w scenariuszu- Jak zwiększyć frekwencję wyborczą? Zaangażowanie było różne, niektóre klasy bardzo chętnie dyskutowały, inne traktowały to jako konieczność. Scenariusz oceniam bardzo pozytywnie, był łatwy w realizacji, nie wymagał ode mnie jakiegoś większego przygotowania się i zdobycia materiałów pomocniczych.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś