Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji - II LO im. Piotra Firleja w Lubartowie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4 godziny lekcyjneIle uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
ok. 100Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Posługiwaliśmy się dostępnymi scenariuszami zajęć, jednak nie wykorzystywaliśmy wszystkich podanych w nich informacji, np. w jednym z nich zamiast przeczytania dialogu na temat tego dlaczego warto głosować sami pochyliliśmy się nad tym pytaniem i na nie odpowiedzieliśmy, przy okazji angażując w to innych uczniów. Przy okazji lekcji dotyczących tego co daje nam Unia Europejska przybliżyliśmy uczniom historię Unii, od jej początków i pierwszych dwunastu państw członkowskich aż do obecnych działań. Zainteresowanie uczniów było zależne od klasy - w jednej uczniowie nie byli nawet chętni odpowiedzieć ilu posłów zasiada w europarlamencie, a z kolei w innej sami powiedzieli ile mandatów będzie przypadało Polsce w najbliższych wyborach. Mimo wszystko na każdej lekcji staraliśmy się aktywizować uczniów i stworzyć im przestrzeń do odpowiedzi na tematy, o których mówiliśmy. Uważamy, że najciekawszymi elementami była dla nich sama idea przeprowadzenia Symulacji wyborów. Bardzo wartościowe było również to, że mogli oni poznać zasady brania udziału w wyborach. Pewną trudnością mógł być brak zdecydowania co do tego na kogo oddać swój głos, ale sądzimy, że wielu osobom pomógł w tym Latarnik Wyborczy, o którym często wspominaliśmy podczas naszych lekcji.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś