Projekt Młodzi głosują - wybory do parlamentu europejskiego
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4hIle uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
59Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Lekcje na podstawie pobranych scenariuszy przeprowadziłam w klasch 7-8 szkoły podstawowej. Niektóre scenariusze trochę zmodyfikowałam dopasowijąc do możliwości uczniów. Klasa 8 ma lekcje wiedzy o społeczeństwie i im bylo łatwiej rozmawiać na temat odpowiedzialności i potrzebie udziału w głosowaniu oraz o zagadnieniach związanycch z unią europejską. W klasach 7 zaczynałam zajęcia od podstaw, ale wszyscy uczniowie zaangażowali się w zajęcia i chętnie brali udział w dyskusjach. Na podsumowanie każda klasa wykonała gazetkę tematyczną na korytarzu szkolnym. Uważam, że taki projekt jest potrzebny, ponieważ w domu raczej nie rozmawia się na tak ważne tematy lub rodzice często nie posiadją rzetelnej wiedzy a wypowiadają tylko swoje opinie. Wiele uprwanionych do głosowania osób, zniechęconych rzeczywistością nie widzi sensu udziału w wyborach, a to nie jest właściwa postawa. Samo narzekanie nic nie zmieni, mamy świadomie wybierać ludzi, którzy będą reprezentowali nasze interesy.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś