Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji.
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
23Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
W naszej szkole jest tylko jedna klasa ósma licząca 23 uczniów i tylko z nimi mogłam przeprowadzić lekcje ze scenariuszami dlatego dość sprawnie przeprowadziłam 3 spośród podanych tematów.
- Dwa pierwsze tematy tj. ile waży jeden głos? i jak obywatele mogą wpływać na działania Parlamentu Europejskiego? zostały zrealizowane prawie w całości, ostatni temat z powodu niskiej frekwencji w klasie ( wyjazd na biwak) zrealizowany tylko w części.
- Nie modyfikowałam scenariuszy, jedynie dokładniej tłumaczyłam niektóre pytania przed ich realizacją czyli mogę powiedzieć,że prowadziłam lekcje wg. scenariuszy.
- W przeważającej części zajęcia budziły duże zainteresowanie co przekładało się na zaangażowanie i aktywność uczniów. Ogólnie z tematu pierwszego podobał się dialog, czytanie z podziałem na role ujawniło aktorskie predyspozycje uczniów i wywołało natychmiast mnóstwo osobistych komentarzy, które pomogły w uzupełnieniu drzewa decyzyjnego.
- Trudniejsza okazała się odpowiedź na pytanie dotyczące tekstu : pasażerowie na gapę. Tutaj już mam wrażenie, że tekst okazał się trudny i wymagał moich wyjaśnień. mimo to i z tym zadaniem poradzili sobie uczniowie.
- W temacie drugim problemem okazało się znalezienie zagadnienia, które mogłoby stanowić temat do wystosowania petycji, zależało nam na tym aby ten temat w jakiś sposób łączył się z naszym regionem.
- Temat trzeci zrealizowany tylko w części tj. dotyczącej tylko programów młodzieżowych prowadzonych przez UE i pomoc koleżance w skorzystaniu z proponowanych ofert UE.
- Obydwa zadania bardzo się podobały i w komentarzach mogłam usłyszeć: dobrze wiedzieć przyda się w przyszłości ( niektórzy już od razu wybierali sobie z jakiego programu chcieliby skorzystać).
- Najbardziej wartościowe okazały się te zagadnienia, które są im znane i bliskie. Dowiedzieli się co nam daje członkostwo w UE i z czego oni jako obywatele mogą skorzystać.
- Najtrudniejsze niewątpliwie, co wychodziło w dyskusji okazało sie zrozumienie czym tak naprawdę jest Parlament Europejski i czym się dokładnie zajmuje.
- Nie jest to niczym dziwnym bowiem uczniowie szkoły podstawowej poznający dopiero istotę UE słabo orientują się w jej strukturze i gospodarczych, politycznych i administracyjnych organach.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś