Wybory do Parlamentu Europejskiego- Młodzi głosują
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Ponieważ jesteśmy 13 osobową klasą podzieliliśmy się na 3 grupy. Wybraliśmy trzy osoby do komisji wyborczej.
Pierwsza grupa zrobiła urnę, do której wrzucane były głosy. Przygotowała listę uprawnionych do głosowania uczniów. Wydrukowała zasady przeprowadzenie wyborów i rozpowszechniła je.
Druga grupa przed wyborami zajęła się akcją informującą wszystkich uczestników, gdzie i kiedy odbędzie się głosowanie do wyborów Parlamentu Europejskiego i wywiesiła plakaty. Wydrukowała karty do głosowania przygotowane przez CEO. Poprosiła panią dyrektor o podbicie pieczątką szkolną kart wyborczych i protokołu wyników szkolnych wyborów.
Trzecia grupa przygotowała salę, w której ustawione zostały ławki z miejscami do głosowania dla uczniów i uczennic zachowując zasadę tajności wyborów oraz ustawiła stół dla komisji.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
28 maja o ustalonej wcześniej godzinie 11.30 rozpoczęliśmy wybory. Wcześniej komisja sprawdziła czy liczba kart do głosowania się zgadza. Głosujący podchodzili do komisji po karty do głosowania pokazując swój dokument tożsamości i zostawiając swój podpis na spisie wyborców. Uczniowie otrzymali karty do głosowania, na których zaznaczali wybrany komitet wyborczy poprzez postawienie znaku X. Została zachowana tajność głosowania.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Uczniów zachęciły do wzięcia udziału w wyborach lekcje edukacyjne poświęcone korzyściom płynącym z przynależności do Unii Europejskiej przygotowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Społeczność szkolna wykazała się dużym zaangażowaniem. Wywieszaliśmy plakaty i informacje o wyborach. Pomocne były pytania , które pozwoliły nam identyfikować się z komitetami wyborczymi.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Pozytywnym aspektem wyboru była wysoka frekwencja. Wszyscy obecni uczniowie wzięli udział w wyborach. Komisje zaskoczył wygląd koleżanek na zdjęciach dołączonych do legitymacji szkolnych. Niektórych głosujących zszokowała płynność przeprowadzonych wyborów.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze było napisanie relacji z wyborów, ponieważ robiliśmy to po raz pierwszy. Przy organizacji kolejnych wyborów chcielibyśmy wprowadzić głosowania internetowego.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś