Szkolne wybory europejskie - RELACJA - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 318 im. Jana Christiana Andersena w Warszawie

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 28.05.2024

0

0

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcie 1 – Ustalenie zasad prowadzenia wyborów. Spotkanie z panią dyrektor – potwierdzenie zgody dyrekcji na organizację wyborów i komunikacja z dyrekcją podczas przygotowań. Ustalenie miejsca, gdzie będzie odbywało się głosowanie. Podjęliśmy decyzję, od której klasy uczniowie i uczennice będą posiadali prawo do głosowania. Ustaliliśmy, że będą to klasy 6-8.


Zdjęcie 2 – Upowszechnienie informacji o projekcie wśród uczniów i uczennic, promocja szkolnych wyborów. Uczniowie m.in. chodzili od klasy do klasy, rozpowszechniając informacje na temat wyborów – przedstawiali m.in. cele projektu, zasady prowadzenia szkolnych wyborów itp. Informacje zostały również udostępnione na szkolnej stronie internetowej oraz na szkolnej stronce na Facebooku (posty). Szczególny nacisk położyliśmy na promocję Latarnika Wyborczego.


Zdjęcie 3 – Działania profrekwencyjne. Akcja informacyjna w szkole - rozwieszanie plakatów na terenie szkoły. Zainspirowaliśmy się materiałami dostępnymi na platformie mlodziglosuja.pl. Skorzystaliśmy z przesyłki zawierającej specjalne plakaty i wlepki promocyjne.


Zdjęcie 4 – Kolejne zdjęcie przedstawiające kontekst działań profrekwencyjnych.


Zdjęcie 5 –  Przygotowanie lokalu wyborczego – miejsca, w którym pracowała komisja, a uczniowie i uczennice głosowali. Dysponowaliśmy własnym wyposażeniem (urna, parawany, flagi). Uczniowie z wielką ochotą i ogromnym zaangażowanie pracowali, dokładając wszelkich starań.  Cieszył widok rozradowanych, promiennych uczniów i uczennic podczas pracy.


Zdjęcie 6 – Kolejna fotka dokumentująca przygotowania lokalu wyborczego.


Zdjęcie 7 – Głosowanie – dzień wyborów. Na zdjęciu uczennice i uczniowie wchodzący w skład Szkolnej Komisji Wyborczej. Wspaniały zespół: Anika, Maria, Natasza, Marcelina, Andrew i Mikołaj - twarze tego wspaniałego projektu, osoby dbające m.in. o zachowanie neutralności politycznej wśród społeczności szkolnej.


Zdjęcie 8 - Głosowanie – dzień wyborów. A tak prezentował się nasz szkolny lokal wyborczy, w którym pracowała komisja.


Zdjęcie 9 - Głosowanie – dzień wyborów. Szkolna komisja wyborcza podczas pracy. Członkowie komisji samodzielnie przygotowali listę uprawnionych do głosowania uczniów i uczennic, karty do głosowania, udostępnili przybory. Uczniowie czuwali nad sprawnym przebiegiem wyborów, spisując się znakomicie.


Zdjęcie 10 - Głosowanie – dzień wyborów. Społeczność szkolna bardzo pozytywnie reagowała podczas dnia wyborczego. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni tym, że wszyscy głosujący uczniowie przynieśli ze sobą legitymacje szkolne, i tak jak na prawdziwych wyborach okazywali ją komisji. Uczniowie zachowywali się w lokalu wyborczym bardzo poważnie, nie rozmawiali, byli skupieni. W dniu wyborów od rana panowała atmosfera ekscytacji, a uczniowie mogli wczuć się w rolę prawdziwych obywateli, którzy podejmują świadome decyzje.


Zdjęcie 11 - Głosowanie – dzień wyborów. Biorąc udział w wyborach uczniowie i uczennice w sposób praktyczny zdobyli wiedzę na temat procedur wyborczych oraz mieli możliwość wypowiedzenia własnego zdania w istotnych sprawach. Młodzież zdobyła wiedzę o najistotniejszych organach europejskich, zrozumiała mechanizmy chroniące demokrację. Myślę, że realizacja wyborów utwierdziła młodzież w przekonaniu, że głosowanie jest bardzo ważne i ma sens.


Zdjęcie 12. Głosowanie – dzień wyborów. Urna wyborcza – symbol naszych szkolnych wyborów. Po upływie terminu przeznaczonego na głosowanie komisja wyborcza dokonała otwarcia urny, przeliczyła karty znajdujące się w urnie i porównała z liczbą podpisów na liście wyborców. Następnie komisja dokonała podliczenia głosów oddanych na komitety wyborcze, wypełniła protokół wyborczy i go podpisała. Emocje, które nam towarzyszyły po wydarzeniu były bardzo pozytywne – mieliśmy poczucie dobrze wykonanej pracy. Cieszyła nas reakcja społeczności szkolnej podczas wyborów: zachowanie powagi, koncentracja, skupienie, przygotowanie wyborców (wszyscy uczniowie byli wyposażeni w legitymacje szkolne). Panowała ekscytacja i powszechne zainteresowanie wydarzeniem. Mamy nadzieję, że dzisiejsze doświadczenie zachęci uczennice i uczniów do aktywności obywatelskiej.

 

 


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś