Młodzi głosują - wybory do Parlamentu Europejskiego 2024

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 28.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Naszym koordynatorem była pani Agata Śniecińska - opiekun szkolnego samorządu. Do niej należały sprawy formalne takie jak np. zgłoszenie szkoły i ustalenie przebiegu z dyrekcją, Pani Anetta Kubiś- nauczyciel historii zajęła się akcją informacyjną wśród młodzieży i dopilnowaniem przygotowania przez szkolna komisje młodzieży- harmonogramu przebiegu głosowania w poszczególnych klasach. Całość na podstawie planu lekcji obowiązującego na dzień 28 maja rozpisali na wszystkie trzy zespoły chłopcy z kl. 3AI. Problemem było ułożenie go tak, aby plan wizyt komisji uwzględnił wszystkie 23 klasy. Uczniowie stanowiący szkolną komisje wyborczą podzielili się na 3 zespoły i według przygotowanego harmonogramu między 3-5 godziną lekcyjną wchodzili do wyznaczonych klas by przeprowadzić w nich głosowanie. Po zakończeniu i podliczeniu głosów nad czym czuwała p. Anetta Kubiś został sporządzony protokół. Relacja z wyborów została opublikowana na Facebooku i internetowej stronie szkoły przez panią koordynator- Agatę Śniecińską.



Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Szkolna symulacja wyborów przebiegła sprawnie i bez nieoczekiwanych wydarzeń. Wszyscy wywiązali się ze swoich zadań. Koordynatorka pani Agata Śniecińska przygotowała listy wyborcze i listy klas. Uczniowie tworzący szkolna komisje wyborczą ( w sumie 9 osób z klasy 2DGP, 3AI i 4DGP ) przygotowali urny wyborcze- wykorzystaliśmy pudełka, które następnie uczniowie klas o profilu graficznym okleili z wykorzystaniem fachowej wiedzy zdobytej na przedmiotach zawodowych, tak aby spełniały zadanie, przygotowali na podstawie planu lekcji z dnia wyborów tj. 28 maja harmonogram przebiegu głosowania w klasach, przeprowadzili samo głosowanie z zachowaniem wszelkich procedur. Akcja wyborcza była prowadzona między 3-5 godziną lekcyjną. W sumie udział wzięli uczniowie z 20 klas - 286 osób.Po zakończeniu zbierania głosów członkowie szkolnej komisji przystąpili do przeliczanie oddanych głosów i spisania protokołu. Nad sprawnym przebiegiem całości wydarzenia czuwała pani Anetta Kubiś- nauczyciel historii i hit.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Zachęcaliśmy poprzez

  • szkolne media FB, strona szkolna
  • wiadomości w dzienniku Librus
  • ulotki stworzone przez uczniów biorących udział w projekcie i rozdawane w klasach
  • informacje od wychowawców na godzinach wychowawczych, nauczycieli historii i HiT
  • plakaty od CEO ale również samodzielnie wydrukowane z materiałów CEO
  • wspólne testowanie Latarnika Wyborcze


Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Naszym zdaniem udało się przeprowadzić głosowanie bez większych problemów w sympatycznej atmosferze. Komisja spisała się na "piątkę" przygotowując wybory, w dniu symulacji oraz licząc oddane głosy. Uczestnicy biorący udział w głosowaniu byli zdyscyplinowani i nie zakłócali przebiegu prawyborów. Najbardziej zaskoczyła nas niska frekwencja, która wyniosła tylko 45,8%. Jednakże porównując nasz wynik z tym prawdziwym z 9 czerwca to można powiedzieć, że wpisaliśmy się w powszechny głos Polaków w tej kwestii.




Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejszym było zachęcenie młodzieży do głosowania. Mimo prowadzonych działań prowyborczych wielu z uczniów odmówiło wzięcia w nich udziału, zwłaszcza w klasach pierwszych, a więc najmłodszych Ze względu na wyborczy kalendarz minusem był brak udziału uczniów klas piątych. Niewątpliwie ich głosy w dużym stopniu przyczyniłby się do wyższej frekwencji. Z uwagi na to,że jako pełnoletni mogli uczestniczyć w wyborach 9 czerwca to i głosy były zapewne przemyślane. Formułę z przeprowadzaniem wyborów w klasach wykorzystaliśmy kolejny raz i naszym zdaniem zdaje ona egzamin i na chwilę obecną nie widzimy potrzeby jej zmiany.

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Fotoreportaż obrazuje przygotowanie i symulacji wyborów w naszej szkole.

1) Rozwieszenie plakatów na korytarzach szkolnych

2) Zespoły szkolnej komisji z urnami -gotowe do pracy

3) Wybory w klasach

4) Liczenie głosów przez członków szkolnej komisji wyborczej



Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś