Szkolne wybory europejskie-RELACJA
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Ponieważ w naszej szkole jest tylko jedna klasa ósma więc w pracach nad przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego pracowało tylko pięć osób które stanowiły zespół przygotowawczy. W związku z tym nie było łatwe przygotowanie całego przebiegu wyborów, a także poprosiliśmy o pomoc pozostałe klasy uprawnione do głosowania ( VI - VII ). Zaczęliśmy od podzielenia obowiązków, niektórzy zajęli się plakatami inni ogłosili tę akcję w klasach, ponadto wypożyczyliśmy urnę do głosowania oraz parawany na stoliki, które zapewniały anonimowość głosującym. Grupowo przygotowaliśmy lokal wyborczy, ustawiając stoliki i tablice z plakatami do projektu. Dzień przed wyborami ponownie udaliśmy się do klas VI - VIII, aby przypomnieć o możliwości głosowania. Ustaliliśmy komisję wyborczą, która miała za zadanie dopilnować prawidłowego przebiegu wyborów. Wszystko odbyło się na holu głównym w naszej szkole. Wydrukowaliśmy i opieczętowaliśmy karty do głosowania, listy głosujących oraz formularz protokołu.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów przed godziną ósmą cała komisja spotkała się przy lokalu wyborczym w celu ustalenia dogłębnych szczegółów. Nasi uczniowie mieli możliwość głosowania w godzinach od 8:00 do 14:00, podczas lekcji, jednakże za zgodą nauczyciela oraz robili to pojedynczo, aby nie przeszkadzać w lekcjach. Każdy głosował indywidualnie, mógł sobie wybrać dowolną lekcję lub przerwę, wtedy gdy był na to gotowy. Z 103 uczniów uprawnionych do głosowania udział wzięło 71, jest to wyższa frekwencja niż podczas poprzednich wyborów. Po zakończeniu wyborów udaliśmy się do świetlicy szkolnej w celu podliczenia głosów, podzieliliśmy się kto jest odpowiedzialny za jaką partię, a następnie policzyliśmy głosy. Osoby z komisji dbały o porządek i przestrzeganie regulaminu.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Przed wyborami przygotowaliśmy plakaty zachęcające, przeszliśmy się po klasach, na przerwach rozmawialiśmy z uczniami indywidualnie, zachęcając do oddania głosu. Wywiesiliśmy gazetki informacyjne odnośnie daty wyborów i ich godziny. Uczniowie wykazali duże zainteresowanie byli zaciekawieni tym wydarzeniem w naszej szkole. Brali oni aktywny udział w wyborach, frekwencja wynosiła około 70%.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Generalnie jesteśmy zadowoleni zarówno z procesu przygotowawczego jak i samego przebiegu wyborów, wynika to z dużego zaangażowania uczniów w przygotowanie i przeprowadzenie całości. Ucieszyła nas frekwencja wyższa niż w wyborach październikowych. Pozytywnie zaskoczyła nas niewielka (tylko 3) liczba głosów nieważnych co może świadczyć o tym, że nasi uczniowie nabierają doświadczenia w czekających ich w przyszłości prawdziwych wyborach.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze okazało się wygospodarowanie czasu dla realizacji projektu. Wynikało to z zaangażowania klasy ósmej w czekające ich egzaminy ósmoklasisty. Stąd zaangażowanie w pracę uczniów klas siódmych. Uważamy,że sam proces takich młodzieżowych wyborów jest dobry, ponieważ młodzi ludzie są ciekawi i lubią próbować nowych rzeczy.
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
Nasza szkoła przygotowała tylko wybory do Parlamentu Europejskiego oraz uczniowie klasy ósmej wzięli udział w lekcjach ze scenariuszami z CEO. Relacje z wyborów zamieściliśmy na stronie internetowej szkoły oraz na specjalnie z tej okazji przygotowanej gazetce. Wynikami wyborów podzielimy się po 9 czerwca 2024r.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś