Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 6 Im. Królowej Jadwigi w Piotrkowie Trybunalskim

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 29.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Podczas organizacji symulacji wyborów do Europarlamentu w naszej szkole, podzieliliśmy się zadaniami w trójkę. Każdy z nas miał jasno określone role, aby sprawnie przeprowadzić całe wydarzenie.

Podział zadań:

  1. Osoba odpowiedzialna za logistykę:
  • Wybrała i przygotowała osobną salę na miejsce wyborów.
  • Ustawiła stanowiska do głosowania z ekranami zapewniającymi prywatność.
  • Przygotowała stół rejestracyjny oraz urnę wyborczą.
  1. Osoba odpowiedzialna za kampanię informacyjną:
  • Przygotowała plakaty i ulotki informacyjne.
  • Zorganizowała spotkania informacyjne dla uczniów na temat Europarlamentu i znaczenia wyborów.
  • Rozpowszechniała informacje o symulacji wśród uczniów i nauczycieli.
  1. Osoba odpowiedzialna za organizację wyborów:
  • Opracowała procedury wyborcze, w tym sposób rejestracji głosujących i zasady oddawania głosów.
  • Nadzorowała przebieg głosowania, dbając o jego zgodność z ustalonymi procedurami.
  • Koordynowała pracę komisji wyborczej i liczenie głosów.

Wyzwania przed wyborami:

Musieliśmy sprostać kilku wyzwaniom: stała komunikacja między nami była kluczowa dla uniknięcia chaosu i zapewnienia synchronizacji działań. Musieliśmy także zarządzać ograniczonymi zasobami finansowymi, co wymagało kreatywności i ekonomicznych rozwiązań. Zmotywowanie uczniów do udziału w symulacji wiązało się z intensywną kampanią informacyjną i edukacyjną.

Przygotowanie miejsca do wyborów:

Osobna sala została przekształcona w miejsce do głosowania. Ustawiliśmy stanowisko do głosowania z ekranami zapewniającymi prywatność. Na środku sali znajdował się stół rejestracyjny, gdzie uczniowie otrzymywali karty do głosowania po weryfikacji tożsamości. Przy jednej ścianie sali umieściliśmy urnę wyborczą, która była monitorowana przez członków komisji wyborczej.

Dekoracje w sali zawierały plakaty informacyjne dotyczące Europarlamentu, zasady głosowania oraz grafiki zachęcające do uczestnictwa w wyborach.

Dzięki skutecznej współpracy i podziałowi zadań udało nam się stworzyć realistyczne i edukacyjne doświadczenie wyborcze, które zbliżyło nas do procesu demokratycznego oraz zintegrowało społeczność szkolną wokół ważnego celu.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dniu wyborów, sala przygotowana do głosowania otworzyła swoje drzwi o godzinie 8:00 rano. Była odpowiednio udekorowana, aby stworzyć atmosferę profesjonalizmu i autentyczności.

Przebieg głosowania:

  1. Rejestracja i weryfikacja:
  • Na wejściu do sali znajdował się stół rejestracyjny, gdzie uczniowie i uczennice musieli przedstawić swoje legitymacje szkolne.
  • Po weryfikacji tożsamości, każdy otrzymywał kartę do głosowania.
  1. Stanowiska do głosowania:
  • Uczniowie i uczennice przechodzili do stanowisk do głosowania, które były wyposażone w ekrany zapewniające prywatność.
  • Na kartach do głosowania znajdowały się nazwiska kandydatów.
  1. Oddanie głosu:
  • Po zaznaczeniu swojego wyboru, głosujący wrzucali karty do urny wyborczej, która była umieszczona przy ścianie sali na komodzie i monitorowana przez członków komisji wyborczej.

Godziny głosowania:

  • Głosowanie trwało od 8:00 do 14:00, aby umożliwić wszystkim uczniom, niezależnie od planu lekcji, oddanie głosu.

Liczenie głosów:

  1. Zamknięcie głosowania:
  • Punktualnie o 14:00 zamknęliśmy urnę wyborczą. Komisja wyborcza, w skład której wchodziliśmy my troje, przystąpiła do liczenia głosów.
  1. Procedura liczenia:
  • Każdy z nas miał określoną rolę: jedna osoba wyciągała karty z urny i odczytywała głosy, druga osoba zapisywała wyniki, a trzecia weryfikowała poprawność liczenia.
  • Każdy głos był liczony i zapisywany na specjalnie przygotowanych arkuszach.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Aby zachęcić społeczność szkolną do aktywnego udziału w symulacji wyborów do Europarlamentu, podjęliśmy kilka kluczowych działań:

  1. Prezentacje na lekcjach:
  • Przed wyborami odwiedzaliśmy klasy podczas lekcji wychowawczych. Opowiadaliśmy o tym, jak ważne są wybory, jakie mają znaczenie dla demokracji oraz jak wpływają na nasze życie.
  1. Posty na Facebooku:
  • Publikowaliśmy posty na oficjalnej stronie naszej szkoły na Facebooku. Informowaliśmy tam o nadchodzącej symulacji, jej celach, oraz przypominaliśmy o terminie głosowania.

Pomimo naszych starań, społeczność szkolna niestety nie była zbytnio zaangażowana w wybory. Oto kilka obserwacji:

  1. Niska frekwencja:
  • Pomimo intensywnej kampanii informacyjnej, frekwencja podczas symulacji była niższa niż oczekiwaliśmy. Wielu uczniów, pomimo zachęcania, nie zdecydowało się na oddanie głosu.
  1. Brak zainteresowania:
  • W trakcie naszych prezentacji na lekcjach zauważyliśmy, że wielu uczniów podchodziło do tematu z obojętnością. Pomimo naszych wysiłków, aby przedstawić temat w ciekawy i angażujący sposób, nie udało się wzbudzić większego zainteresowania.
  1. Opinia nauczycieli:
  • Nauczyciele wyrażali poparcie dla naszej inicjatywy i chwalili nasze zaangażowanie, ale również zauważyli, że trudno jest zmotywować uczniów do udziału w tego typu wydarzeniach.


Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Co wyszło dobrze?

  1. Organizacja i Logistyka:
  • Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak sprawnie udało nam się zorganizować cały proces wyborczy. Przygotowanie sali, ustawienie stanowisk do głosowania oraz zorganizowanie stołu rejestracyjnego i urny przebiegło bezproblemowo.
  1. Kampania informacyjna:
  • Choć nie przełożyło się to na wysoką frekwencję, nasza kampania informacyjna była dobrze zorganizowana. Prezentacje na lekcjach oraz posty na Facebooku były starannie przygotowane i przekazywały istotne informacje w przystępny sposób.
  1. Współpraca w zespole:
  • Nasza współpraca w zespole była wzorowa. Każdy z nas odpowiedzialnie podszedł do swoich zadań, co pozwoliło na płynne przeprowadzenie całego wydarzenia. Podział ról i obowiązków był jasny i dobrze przemyślany.

Z czego jesteśmy zadowoleni?

  1. Realizm symulacji:
  • Stworzyliśmy realistyczne doświadczenie wyborcze, które oddawało atmosferę prawdziwych wyborów. Dzięki temu uczniowie, którzy wzięli udział, mogli na własnej skórze poczuć, jak wygląda proces wyborczy.
  1. Edukacyjna wartość wydarzenia:
  • Mimo niskiej frekwencji, ci uczniowie, którzy wzięli udział, zyskali cenną wiedzę na temat procesu demokratycznego i roli Europarlamentu. Nasze prezentacje i materiały informacyjne były dobrze oceniane przez nauczycieli.
  1. Pomoc nauczycieli:
  • Otrzymaliśmy dużo wsparcia ze strony nauczycieli, którzy chwalili nasze zaangażowanie i inicjatywę. Było to dla nas bardzo motywujące i utwierdziło nas w przekonaniu, że nasz wysiłek był wartościowy.

Co nas najbardziej zaskoczyło?

  1. Niska frekwencja:
  • Największym zaskoczeniem była niska frekwencja wśród uczniów. Pomimo naszych starań i szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej, wielu uczniów nie zdecydowało się na oddanie głosu. Było to dla nas cenną lekcją na temat trudności w angażowaniu młodzieży w procesy demokratyczne.
  1. Obojętność uczniów:
  • Zaskoczyło nas również, jak wielu uczniów podchodziło do tematu wyborów z obojętnością. Pomimo naszych starań, aby przedstawić temat w ciekawy sposób, nie udało się wzbudzić większego zainteresowania.
  1. Reakcje uczniów uczestniczących:
  • Z kolei pozytywnie zaskoczyły nas reakcje tych uczniów, którzy wzięli udział w głosowaniu. Wielu z nich wyraziło uznanie dla naszej inicjatywy i podziękowało za możliwość uczestnictwa w symulacji, co pokazało, że nasze wysiłki były doceniane przez tych, którzy zdecydowali się zaangażować.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejsze wyzwania

  1. Zainteresowanie uczniów:
  • Najtrudniejszym wyzwaniem było zainteresowanie uczniów i zmotywowanie ich do udziału w symulacji wyborów. Pomimo naszych starań, frekwencja była niższa niż oczekiwaliśmy, co pokazuje, że angażowanie młodzieży w procesy demokratyczne jest trudne.
  1. Koordynacja działań:
  • Choć współpraca w naszym zespole była dobra, koordynacja wszystkich działań wymagała dużo wysiłku. Każdy z nas miał wiele zadań do wykonania, co czasami prowadziło do stresu i presji czasu.
  1. Zarządzanie ograniczonymi zasobami:
  • Dysponowaliśmy ograniczonym budżetem, co wymagało kreatywności i efektywnego zarządzania zasobami. Trzeba było znaleźć sposoby na zorganizowanie wszystkiego w ramach dostępnych środków, co było dużym wyzwaniem.

Co chcielibyśmy zmienić przy organizacji kolejnych wyborów?

  1. Lepsze zaangażowanie uczniów:
  • W przyszłości chcielibyśmy położyć większy nacisk na zaangażowanie uczniów. Może to obejmować bardziej interaktywne prezentacje, warsztaty czy quizy związane z tematyką wyborów. Planujemy również przeprowadzenie ankiety, aby lepiej zrozumieć, co może ich bardziej zainteresować.
  1. Dłuższa kampania informacyjna:
  • Warto byłoby zacząć kampanię informacyjną wcześniej i prowadzić ją przez dłuższy okres. Dzięki temu mielibyśmy więcej czasu na budowanie świadomości i zainteresowania wśród uczniów.
  1. Zaangażowanie większej liczby osób:
  • Chcielibyśmy zaangażować więcej uczniów do pomocy przy organizacji wyborów. Szerszy zespół mógłby odciążyć nas od niektórych zadań, co pozwoliłoby na lepszą koordynację i mniejsze obciążenie dla każdej osoby.
  1. Lepsza współpraca z nauczycielami:
  • Zwiększenie współpracy z nauczycielami mogłoby pomóc w lepszym promowaniu wydarzenia i zaangażowaniu uczniów. Nauczyciele mogliby na przykład poświęcić więcej czasu na omawianie znaczenia wyborów na lekcjach.


Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcie numer 1 przedstawia scenę, w której członek komisji wyborczej wręcza wyborcy kartę do głosowania. Wyborca w tym momencie podpisuje się na liście obecności, co jest standardową procedurą w procesie wyborczym, mającą na celu potwierdzenie tożsamości i uprawnienia do głosowania. W tle widać osobę oddającą głos w wyznaczonym do tego miejscu, co pokazuje, że procedury są przestrzegane i każdy wyborca ma zapewnioną prywatność podczas dokonywania wyboru.

 

Zdjęcie numer 2 ukazuje komisję wyborczą siedzącą w lokalu wyborczym, oczekującą na kolejnych wyborców. Widać tutaj przygotowanie do przyjęcia głosujących, zorganizowanie przestrzeni i gotowość do przeprowadzenia wyborów. Członkowie komisji są skupieni i gotowi do wypełnienia swoich obowiązków, co świadczy o ich profesjonalizmie i odpowiedzialności.

 

Zdjęcie numer 3 pokazuje osoby głosujące w wyznaczonym do tego miejscu. Każdy wyborca ma swoją kabinę, co zapewnia prywatność i umożliwia swobodne oddanie głosu. Scena ta ilustruje, jak ważne jest poszanowanie indywidualności wyborców i zapewnienie im komfortu oraz intymności podczas dokonywania wyboru.

 

Zdjęcie numer 4 przedstawia wyborcę wrzucającego swój głos do urny wyborczej. To kluczowy moment procesu wyborczego, który symbolizuje oddanie głosu i udział w demokracji. Akt wrzucania karty do urny jest uwieczniony w sposób, który podkreśla znaczenie każdego głosu i wkład jednostki w kształtowanie przyszłości.

 

Zdjęcie numer 5 ukazuje urnę wyborczą umieszczoną w specjalnie przygotowanym miejscu, z godłem państwowym w tle i flagą. To podniosłe zdjęcie przedstawia urnę jako centralny punkt procesu wyborczego, otoczoną symbolami państwowości, co nadaje scenie formalności i powagi. Ukazuje ono również dbałość o estetykę i odpowiednie przygotowanie miejsca do głosowania.

 

Zdjęcie numer 6 ponownie pokazuje komisję wyborczą w akcji, tym razem z wyborcą podpisującym się na liście. Jest to moment interakcji między wyborcą a komisją, który ilustruje zaangażowanie obu stron w prawidłowy przebieg wyborów. Komisja dba o formalności, a wyborca wypełnia swoje obywatelskie obowiązki.

 

Zdjęcie numer 7 przedstawia naszą koleżankę głosującą w wyznaczonym do tego miejscu w lokalu wyborczym. To osobiste ujęcie pokazuje, że każdy z nas ma możliwość uczestniczenia w procesie demokratycznym. Scena ta ilustruje codzienność wyborów, w której zwykli obywatele podejmują decyzje mające wpływ na przyszłość kraju.

 

Zdjęcie numer 8 ponownie ukazuje wyborcę wrzucającego głos do urny. Uchwycony moment z innej perspektywy podkreśla uniwersalność i powtarzalność tego aktu w demokratycznym procesie. Każdy głos ma znaczenie, a sceny te przypominają o istocie wyborów.

 

Zdjęcie numer 9 przedstawia otwarcie urny wyborczej przez komisję. To jeden z najważniejszych momentów po zakończeniu głosowania, kiedy komisja przystępuje do liczenia głosów. Zdjęcie ukazuje otwartość i przejrzystość procesu wyborczego, który odbywa się pod czujnym okiem komisji.

 

Zdjęcie numer 10 dokumentuje liczenie głosów przez komisję wyborczą, wspieraną przez naszą mentorkę, Panią Annę Wasilewską-Zielonkę. Wsparcie mentora dodaje pewności, że proces jest przeprowadzany zgodnie z najwyższymi standardami dokładności i uczciwości.

 

Zdjęcia numer 11 i 12 pokazują powtórne liczenie głosów w celu upewnienia się o poprawności wyników. Te zdjęcia podkreślają znaczenie precyzji i transparentności w procesie wyborczym, które są fundamentem zaufania publicznego do wyników wyborów. Powtórne liczenie głosów świadczy o dbałości o każdy głos i ostateczny wynik.

Wideoesej - dodajcie link do filmu [min. 3 minuty]
https://www.facebook.com/share/v/25agqov4eAGNL3r7/
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach

https://www.instagram.com/p/C8B4BPYswA4/?igsh=eHZ4bmJqMTN4cm13

https://www.facebook.com/share/p/6LbHXAX5s9QqvtGg/


https://www.facebook.com/share/r/aH1YsCTDxDn7TR9P/

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02XWFTYor51oZcrJ6FQHBAU2u986Eq991SUmznXBPXxtaM3BHsPsJavc3uBrkKGNBl&id=100057253548366

 


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś