Relacja z wyborów
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
W skład zespołu weszło sześć osób. Dwie osoby były odpowiedzialne za informowanie społeczności szkolnej o wyborach, celu tych wyborów oraz przebiegu. Osoby te kontaktowały się ze wszystkimi klasami 6-8. Wyjaśniły z zastosowaniem prezentacji: w jaki sposób wziąć udział w głosowaniu i co należy mieć ze sobą jeżeli ktoś zdecyduje się zagłosować. Przygotowały też gazetkę informacyjną, tak aby w każdej chwili wyborcy mogli sprawdzić informacje o głosowaniu. Dwie osoby były odpowiedzialne za przygotowanie lokalu wyborczego. Na spotkaniu z panią dyrektor ustalono miejsce wyborów oraz wyposażenie - zamknięty odcinek korytarza za ustawionymi parawanami należało wyposażyć w stoły i krzesła dla komisji wyborczej oraz oddzielne miejsca do głosowania, a także urnę wyborczą. Dwie osoby odpowiadały za przygotowanie spisu wyborców z poszczególnych klas, zwracając uwagę na ich wiek, ponieważ nie wszyscy wyborcy w klasach szóstych ukończyli 13 lat. Podzespół ten przygotowywał też karty do głosowania oraz protokół do wypełnienia.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów lokal wyborczy został otwarty o 8.45. Uczniowie oddawali głosy przed lekcjami, podczas przerw lub po lekcjach. Lokal wyborczy czynny był do godz. 14. Wyborcy mieli zabezpieczone miejsca, które zapewniły tajność głosowania. Po przyjściu do lokalu wyborczego podpisywali listę wyborców, otrzymywali kartę do głosowania, na której mogli zaznaczyć swój wybór. Kartę wrzucali do urny wyborczej. Po zamknięciu lokalu wyborczego, komisja otwarła urnę i przeliczyła oddane głosy.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Dwie osoby z zespołu były odpowiedzialne za poinformowanie uczniów o możliwości udziału w wyborach. Każda klasa obejrzała prezentację na temat wyborów, celu wyborów oraz przebiegu głosowania. Zachęcali także do udziału przygotowując gazetkę szkolną oraz prowadzili rozmowy podczas spotkań z klasami 6-8. Początkowo społeczność uczniowska w dużej mierze była sceptyczna, duża część uważała, że ich głos niewiele znaczy, nie jest potrzebny. Dodatkowo zespół przygotował pogadankę o Unii Europejskiej i korzyściach wynikających z bycia jej częścią.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy zadowoleni z przebiegu wyborów. Wyborcy, którzy zdecydowali się wziąć udział w wyborach przychodzili przygotowani: mieli legitymacje szkolne i długopisy. Mimo wcześniejszego sceptycyzmu i niechęci do udziału w wyborach, frekwencja wyniosła ok. 62% - co jest sukcesem i pozytywnie zaskoczyło organizatorów.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze były rozmowy z rówieśnikami, szczególnie tymi, którzy nie rozumieli korzyści wynikających z członkowska Polski w Unii Europejskiej. Poglądy takich uczniów bazowały na obiegowych opiniach, niepopartych danymi. W przypadku udziału w kolejnych wyborach, chcielibyśmy podjąć akcję informacyjną wcześniej, tak aby dotrzeć i przekonać do udziału w wyborach większą liczbę naszych koleżanek i kolegów.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś