Czas na wybory! - symulacja wyborów do Parlamentu Europejskiego we wronieckiej Jedynce

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 29.05.2024

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Organizacja wyborów w szkole to bez wątpienia duże przedsięwzięcie, które wymaga zaangażowania na kilka tygodni przed samym wydarzeniem. Na początku powołaliśmy komisję wyborczą, która miała zająć się także kampanią informacyjną dotyczącą symulacji wyborów. Okazało się, że potrzebna jest także kampania informacyjna dotycząca funkcjonowania Parlamentu Europejskiego, czym także się zajęliśmy.

W skład komisji weszli przedstawiciele wszystkich klas uprawnionych do głosowania. Na początku uzyskaliśmy zgodę pani dyrektor na udział w akcji ,,Młodzi Głosują". Następnie rozwiesiliśmy plakaty oraz stworzyliśmy regulamin naszej symulacji. Kilka dni przed wyborami odwiedziliśmy klasy 7-8, które miały wziąć w wyborach i poinformowaliśmy o procedurach symulacji. Dzień przed wyborami przygotowaliśmy lokal wyborczy w sali nr 20, listy uprawnionych do głosowania oraz karty wyborcze. Okleiliśmy także urnę oraz zadbaliśmy o przesłanie wiadomości do wszystkich uczniów o możliwości wzięcia udziału w wyborach. Jednocześnie przypomnieliśmy, że w dzień wyborów obowiązuje cisza wyborcza

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Komisja wyborcza spotkała się o godz. 7:30. Komisja wyborcza przypomniała sobie procedury, uporządkowała listy. Od godz. 8:00 do godz. 14:00 miał być otwarty lokal wyborczy. Uczniowie głosowali głównie podczas przerw lub przed swoimi lekcjami. Przed oddaniem głosu potwierdzali swoją tożsamość (legitymacja szkolna) oraz składali podpis na liście. Komisja pracowała sprawnie, nie doszło do przejawów łamania ciszy wyborczej. Po godz. 14:00 komisja zamknęła lokal wyborczy i przystąpiła do liczenia głosów. Proces liczenia głosów przebiegał sprawnie i bez zakłóceń.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Bardzo pomocne okazały się przesłane plakaty oraz materiały promocyjne, Ważnym narzędziem okazał się także Latarnik Wyborczy, który ułatwił wielu uczniom oddanie głosu. W czasie lekcji wiedzy o społeczeństwie oraz zajęć z wychowawcą omawiane były tematy związane z demokracją, patriotyzmem oraz świadomym obywatelstwem, co na pewno zachęciło uczniów do wzięcia udziału w symulacji.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Pozytywnie zaskoczyła nas frekwencja. Uczniowie wręcz całymi klasami przychodzili do głosowania, co pokazuje, że akcja promocyjna i zachęcająca do głosowania była bardzo ważnym narzędziem. Sama organizacja wyborów w naszej szkole wzbudziła spore zainteresowanie - uczniowie poczuli odpowiedzialność za swój kraj i zainteresowali się sceną polityczną, co rzutowało także na ciekawe rozmowy powyborcze. Działania komisji były bardzo sprawne, przebiegły bez zakłóceń

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Na pewno warto wzbogacić kampanię informacyjną, zaangażować większą liczbę uczniów w organizację wyborów, co zachęci do zainteresowania się polityką. Na pewno warto dużo wcześniej prowadzić rozmowy z klasami, które mają wziąć udział w symulacji. Można wtedy uniknąć dezorientacji u niektórych osób przed lokalem wyborczym.

Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0tHbNSTKCpWv5VFKsTDeZs136d5jDkPGkFFTEt6myyCFhLL7kWaeUc7vHu5eMKhaml&id=100057741786494


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś