Wybory parlamentarne 2024
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Nasza szkoła zorganizowała wybory już po raz drugi, więc mieliśmy doświadczenie w tej dziedzinie. Miejsce do głosowania przygotowaliśmy obok biblioteki, gdzie jest zwykle cicho. Małym problemem okazało się znalezienie flagi Unii Europejskiej, ale dzięki uprzejmości jednej z uczennic, flaga ostatecznie znalazła się w naszej szkole. Dziewczęta, które pilnowały porządku głosowania, doskonale zrealizowały swoje zadanie.Miało przygotowaną urnę do głosowania, rozstawione stoliki dla komisji oraz ustronne miejsce do głosowania.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów, uczniowie byli po kolei wzywani na wyboru. Uczennica klasy 8, zgodnie z harmonogramem przychodziła po poszczególne klasy. Głosowanie odbywało się w czasie lekcji, aby nie zakłócać ciszy głosującym. Uczniowie, mieli przygotowane karty do głosowania, podbite pieczątką szkolną, na której mogli oddać swój głosu. Głosowanie przebiegło bez zakłóceń.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
W tygodniu poprzedzającym wybory, grupa uczennic z klasy 8, przygotowała prezentację, w której uczniowie mogli zapoznać się z celami naszych działa i dowiedziec się więcej na temat Parlametu Europejskiego. Była to dla nich lekcja wiedzy o społeczeństwie w praktyce. Dowiedzieli się bowiem wielu nowych rzeczy, takich jak, kim jest Europoseł, czy jakie są instytucję w Unii Europejskiej.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Podejmując się podobnego działania w październiku w zeszłym roku, mieliśmy już spore doświadczenie, więc nie było dla nas sytuacji zaskakujących. Moim zdaniem, dzięki projektowi, nasi uczniowie oswoili się z tematem głosowania, więc w przyszłości nie będzie to dla nich zaskoczeniem. Jesteśmy bardzo zadowolenie z naszej organziacji, ponieważ wszystko przebiegło sprawnie i bez zakłóceń.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Uważamy, że nie było trudnych zadań w czasie realizacji projektu. Uczniowie, którzy się zgłosili, doskonale wiedzieli, jakie mają zadania i na co zwrócić uwagę. Myślę, że projekt pozytywnie wpłynął na postrzeganie istoty brania udziału w wyborach przez młodych ludzi.
Galeria zdjęć
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Zdjęcie 1-5 - przedstawienie prezentacji na temat Parlamentu Europejskiego klasom szóstym
Zdjęcie 6-7 - przedstawienie prezentacji na temat Parlamentu Europejskiego klasom szóstym
Zdjęcie 8 - przygotowane do wyborów miejsce na korytarzu
Zdjęcie 9 - zbliżenie na flagi i urnę
Zdjęcie 10- nasza komisja wyborcza
Zdjęcie 11- podpisanie niezbędnych dokumentów do przystąpienia do głosu
Zdjęcie 12- głosowanie!!!
Zdjęcie 13- wrzucenie głosu do urny
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś