Lekcje na temat Unii Europejskiej w I LO w Kędzierzynie-Koźlu

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 29.05.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4 lekcje w każdym zespole klasowym, który ma lekcje WOS, czyli w sumie 36 lekcji
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
220-230 uczniów
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Większość lekcji odbyła się zgodnie ze scenariuszem zajęć, ale w kilku wypadkach wymagały modyfikacji w postaci przeniesienia tematyki na dodatkową godzinę. Najchętniej uczniowie komentowali propozycje płynące z materiałów filmowych. Część zajęć opierała się, w tym wypadku, na relacji z Europejskiego Tygodnia Młodzieży realizowanego w naszej szkole. Poza tym dobrym podsumowaniem tego warsztatu była prezentacja. Jeśli chodzi o tematykę związaną z wpływaniem na Parlament Europejski, to sprawdzała się bardzo dobrze praca w grupach i dyskusja. Można było w niej nawiązać także do wyborów samorządowych, co stanowiło również dobry punkt wyjścia do realizacji tematu o wadze głosów. Trafne spostrzeżenia, małej przewadze wybranych poszczególnych radnych, dało możliwość zaangażowania w dyskusję. Skorzystaliśmy także podczas lekcji z Latarnika Wyborczego, który stanowi dobre narzędzie do wykorzystania technologii.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś