Lekcje na temat Unii Europejskiej w I LO w Kędzierzynie-Koźlu
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
4 lekcje w każdym zespole klasowym, który ma lekcje WOS, czyli w sumie 36 lekcjiIle uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
220-230 uczniówJak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Większość lekcji odbyła się zgodnie ze scenariuszem zajęć, ale w kilku wypadkach wymagały modyfikacji w postaci przeniesienia tematyki na dodatkową godzinę. Najchętniej uczniowie komentowali propozycje płynące z materiałów filmowych. Część zajęć opierała się, w tym wypadku, na relacji z Europejskiego Tygodnia Młodzieży realizowanego w naszej szkole. Poza tym dobrym podsumowaniem tego warsztatu była prezentacja. Jeśli chodzi o tematykę związaną z wpływaniem na Parlament Europejski, to sprawdzała się bardzo dobrze praca w grupach i dyskusja. Można było w niej nawiązać także do wyborów samorządowych, co stanowiło również dobry punkt wyjścia do realizacji tematu o wadze głosów. Trafne spostrzeżenia, małej przewadze wybranych poszczególnych radnych, dało możliwość zaangażowania w dyskusję. Skorzystaliśmy także podczas lekcji z Latarnika Wyborczego, który stanowi dobre narzędzie do wykorzystania technologii.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś