Wybory do PE w Diecezjalnym Liceum Ogólnokształcącym
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Przystępując do przeprowadzenia wyborów postanowiliśmy, że wykorzystamy doświadczenia z przeprowadzanych w ubiegłym roku wyborów parlamentarnych. Uznaliśmy wspólnie, że podjęte wówczas działania przyniosły dobry efekt. W pierwszej kolejności naszym zadaniem było uświadomienie szkolnej społeczności czym są wybory, jak wziąć w nich udział. W tym celu prowadzone zostały zajęcia w ramach lekcji WOS-u i HiT –u. Ponadto zamieszczaliśmy materiały informacyjne na szkolnym Facebooku, dzienniku elektronicznym, a także powiesiliśmy plakaty, których głównym celem było zachęcenie do udziału w wyborach. Informowaliśmy naszych kolegów i koleżanki także na lekcjach oraz pisząc na naszych mediach społecznościowych. Musieliśmy również zorganizować dzień wyborów. W tym celu zarezerwowaliśmy jedną z sal, wydrukowaliśmy materiały wyborcze (np. karty wyborcze), przygotowaliśmy lokal wyborczy. Z UM w Raciborzu został wypożyczona profesjonalna urna wyborcza.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Nasz komisja wyborcza liczyła 8 osób. Lokal wyborczy znajdował się w jednej z sal lekcyjnych (największej) i czynny był w godzinach od 9:00 do 13:00. Komisja pracowała dwójkami po jednej godzinie. Tym razem zdecydowaliśmy się na eksperyment polegający na tym, że głosowaliśmy tylko na przerwach (w poprzednich wyborach także na lekcjach za zgodą nauczycieli). Uczniowie po wpisaniu się na listę uprawnionych do głosowania, odebrali karty wyborczych i przechodzili do miejsca, w którym można było zachować tajność głosowania. Członkowie komisji wyborczej tłumaczyli wyborcom w jaki sposób należy oddać głos, aby był ważny, a także czuwali nad prawidłowym przebiegiem głosowania. Po zamknięciu lokalu wyborczego członkowie komisji wspólnie dokonali przeliczenia kart. w pierwszej kolejności karty zostały podzielone na głosy ważne i nieważne, a następnie przeliczono głosy oddane na poszczególne partie. Następnie spisaliśmy protokół i uprzątnęliśmy salę lekcyjną w której odbyły się wybory..
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Materiały informacyjne nt. wyborów zamieściliśmy na szkolnym Facebooku, dzienniku elektronicznym, a także powiesiliśmy plakaty informujące o wyborach. Przygotowaliśmy też miejsce w szkole gdzie pojawiły się podstawowe informacje o Unii Europejskiej. Informowaliśmy o wyborach naszych kolegów i koleżanki na lekcjach oraz pisząc o tym na naszych mediach społecznościowych. Ważną rolę w naszych działaniach odegrała także promocja ,,Latarnika wyborczego".
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Mocną stroną było bardzo profesjonalne przygotowania lokalu wyborczego i całego procesu wyborczego. Działania w zakresie akcji profrekwencyjnej również uznać możemy za pozytywne. Byliśmy aktywni na różnych polach, wykorzystaliśmy różne środki, aby jak najlepiej i najpełniej informować o naszym działaniu.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Nie jesteśmy zadowoleni z frekwencji wyborczej. Mamy jednak świadomość że jakiś wpływ na ten fakt miała decyzja, że głosować można tylko na przerwach. Głosowali zatem tylko ci z naszych kolegów i koleżanek, którzy naprawdę chcieli, którym zależało aby oddać głos w wyborach.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś