Technikum Hotelarsko - Turystyczno - Gastronomiczne nr 21

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 30.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Wśród społeczności szkolnej przeprowadziliśmy sondę jakie tematy związane z Unią Europejską by ich interesowały. Następnie pomiędzy uczestników projektu podzieliśmy komitety wyborcze i poszukaliśmy stanowiska komitetów na wybrane z sondy zagadnienia. Lokal wyborczy przygotowany był na holu na I piętrze. Znajdował się w nim stół prezydialny. 4 stanowiska osobne dla każdego poziomu klas. wyeksponowane miejsce na urnę oraz odpowiednio izolowane miejsca gdzie każdy mógł swobodnie zakreślić swój głos. Największym wyzwaniem było znalezienie stanowisk komitetów wyborczych na interesujące nas kwestie.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory zorganizowane zostały 28 maja pomiędzy godziną 7.15 a 16.00. Uczniowie podchodzili do wyznaczonych dla poszczególnych poziomów stanowisk, legitymowali się, podpisywali w wyznaczonym miejscu i otrzymywali kartę do głosowania. Po zakończonych wyborach członkowie komisji udali się wraz z urną do sali gdzie nastąpiło jej otwarcie. Następnie przeliczone zostały głosy i spisany protokół.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Zorganizowaliśmy kampanię informacyjną w sieci (Instagram i FB szkolny, dziennik elektroniczny LBRUS) oraz happening informacyjny o nadchodzących wyborach wraz z konkursami na temat Unii Europejskiej. Ponadto szkoła oklejona została plakatami a w najczęściej odwiedzanym przez uczniów miejscu w szkole stanęła gazetka o Unii Europejskiej.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Bardzo dobrze wyszło nam porównanie stanowisk komitetów, żeby społeczności szkolnej zaprezentować ich stanowiska za interesujące ich tematy. Dobrze też wyszła sonda dzięki której dowiedzieliśmy się których informacji szukać. Zaskoczyła nas niewiedza uczniów na temat Unii Europejskiej oraz zupełni brak zainteresowania wzięciem udziału w takich wyborach.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Chyba najtrudniejszą częścią było rzeczywiste znalezienie materiałów niektórych komitetów. Przy następnych wyborach chcielibyśmy wcześniej rozpocząć kampanię informacyjną. W tym roku mieliśmy na to bardzo niewiele czasu dlatego frekwencja była bardzo niewielka. Więcej czasu dałoby nam możliwość lepszego zainteresowania uczniów tematyką wyborów.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś