Idź na wybory, zanim Cię przegłosują!

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 30.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Zadanie organizacji wyborów przygotowywaliśmy w ramach działania Klubu Dobrej Rozmowy. Rozpoczęliśmy od pomysłów na kampanię profrekwencyjną. Wspólnie uzgodniliśmy, że przygotujemy sondę uliczną, za pomocą której zbadamy poziom poczucia przynależności do UE. Dodatkowo jako członkowie SU przygotowaliśmy zajęcia dla klas VI, VII oraz VIII, w których zaopatrzyliśmy nasze koleżanki i kolegów w wiedzą dotycząca kompetencji UE oraz jej instytucji. Na korytarzu szkolnym zachęcaliśmy do wypełnienia latarnika wyborczego, który świetnie zbada poglądy polityczne uczniów, a tym samym ułatwi wybór partii, na która uczniowie oddadzą głos.

Miejsce do przeprowadzenia przygotowaliśmy przy sali 63 (to już nasze stale miejsce). Przygotowaliśmy urnę wyborczą, parawan, drobną dekorację z nazwą wyborów, listy wyborcze oraz długopisy. Poszło nam sprawnie i szybko.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Głosowane przeprowadziliśmy dnia 29 maja w godzinach od 7:40 do 14:40. Uczniowie mogli głosować wyłącznie podczas przerw. Warunkiem uzyskania karty do głosowania było okazanie ważnej legitymacji uczniowskiej, dowodu osobistego lub paszportu. Po zamknięciu lokalu wyborczego komisyjnie policzyliśmy głosu oddane przez uczniów. Przebiegsamego głosowania odbył się bez żadnych przeszkód.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Podczas zajęć warsztatowych przeprowadzonych w klasach VI, VII i VIII staraliśmy się z całych sił zachęcać uczniów do oddania głosu, argumentując jak bardzo jest to ważne dla państwa demokratycznego. Każdy z nas musi umieć wziąć odpowiedzialność za coś, co jest wspólne, nie uchylając się od podejmowania decyzji w formie głosowania. Dokładnie wyjaśniliśmy sens wyborów, miejsce, czas i sposób oddania głosu.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Organizacja jak zawsze była bardzo dobra. Zawsze mamy bardzo dobre wsparcie w dyrekcji szkoły, która za każdym razem wspiera nas w naszych działaniach. Jesteśmy zadowoleni z naszej samodzielności oraz współodpowiedzialności za działania. Dużo mniej był zaangażowany opiekun SU, który bardziej koordynował nasze działania, aniżeli wykonał je za nas.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Frekwencja uczniów nie była według nas do końca zadawalająca. 55% oddanych głosów jest można powiedzieć - średnia na poziomie kraju. Naszym celem jest, aby uczniowie w rzeczywistości zrozumieli sens oddania głosu i tego jak jest ważny w państwie demokratycznym. Kolejnym razem w szczególności postawimy na zwiększenie świadomości naszych kolegów i koleżanek. Nasze działania zaczniemy troszkę wcześniej.

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcia z debaty oraz przygotowania wyborów :)

Wideoesej - dodajcie link do filmu [min. 3 minuty]
https://drive.google.com/file/d/1f8xs-kU2LaS1zfokuDAAJ4wpKVtvjG_e/view?usp=sharing

Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś