Szkolne wybory europejskie
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Jakiś czas przed wyborami musieliśmy ustalić jakie zadania należy wykonać i kto, co będzie robił. Zdecydowaliśmy kto będzie przygotowywał urnę wyborczą, kto przygotuje i wywiesi plakaty wyborcze. Dwie osoby były odpowiedzialne za przygotowanie kart wyborczych i lisy osób uprawnionych do głosowania. Miejscem, w którym odbyły się wybory była aula szkolna. Należało przygotować w niej stół dla komisji i stoliki dla osób głosujących, aby zapewnić jak najlepsze warunki do głosowania. Ich ustawieniem zajęli się chłopcy z naszej grupy projektowej. Na stole komisji ustawiliśmy wizytówki poszczególnych pierwszych, drugich i trzecich klas przy których ułożyliśmy listy i karty wyborcze, co z pewnością usprawniło późniejszą pracę. W centralnym miejscu Sali ustawiliśmy urnę wyborczą.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów przed ich rozpoczęciem ustawiliśmy urnę wyborczą. Na stole komisji ułożyliśmy karty do głosowania, listy uczniów uprawnionych do wzięcia w nich udziału. Wybory odbyły się między trzecią a piątą godzina lekcyjną, także na przerwie. Klasy były zapraszane przez poszczególnych członków komisji., co usprawniło ich przebieg. Każdy głosujący musiał wylegitymować się dokumentem ze zdjęciem np. legitymacja lub Kartą Mieszkańca. Po zakończeniu głosowania komisja liczyła głosy oddane na poszczególne komitety wyborcze i sporządziła protokół z przebiegu wyborów. Na koniec członkowie komisji złożyli na nim swoje podpisy.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Zachęcaliśmy naszych kolegów i koleżanki do udziału w wyborach rozmawiając z nimi na ten temat. Przygotowaliśmy także plakaty informacyjne, które zostały wywieszone w różnych częściach naszego liceum. Poza tym uczniowie na temat wyborów europejskich dowiedzieli się na lekcjach HIT. Tam też zapoznali się z procedurą i kompetencjami organów unijnych. Uczniowie raczej pozytywnie odnieśli się do symulacji wyborów. Na pewno część z nich zdała sobie sprawę, że ułatwi im to w przyszłości udział w prawdziwych wyborach.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy zadowolenie ze współpracy w naszej grupie. Każdy wiedział za co jest odpowiedzialny i co ma robić. Uważamy, że wybory się odbyły się zgodnie z procedurami i każdy z uczestników grupy projektowej bardzo się postarał, aby wypadły one jak najlepiej. Trochę nas zaskoczyła frekwencja wyborcza. Zdziwiliśmy się, ze część uczniów pojawiła się bez dokumentów tożsamości i niestety nie mogła wziąć udziału w wyborach. Oczywiście były tez takie osoby, które nie wzięły w nich udziału z własnego wyboru.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniej było spotkać się razem, aby omówić różne kwestie. W grupie projektowej były osoby z różnych klas, które o rożnych godzinach kończyły lekcje i mieszkają w rożnych miejscach Gdyni i poza nią. Przy organizacji kolejnych wyborów poprosilibyśmy osoby radiowęzła szkolnego o podanie informacji o wyborach. Tym razem zapomnieliśmy o tym. może wówczas więcej osób pamiętało by o wzięciu legitymacji w dniu wyborów.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś