Relacja z projektu
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Przed rozpoczęciem wyborów stworzyliśmy listę zadań, które trzeba wykonać. Na dużej tablicy informacyjnej zawiesiliśmy wszystkie informacje dotyczące projektu "Młodzi głosują" Informacje również zostały umieszczone w dzienniku elektronicznym oraz na fb szkoły. Poprosiliśmy nauczycieli historii i Wosu o przeprowadzenie lekcji na temat wagi wyborów, znaczenia UE w naszym życiu oraz wyjaśnienia czym jest Parlament Europejski. Dodatkowo młodzież została poproszona o zapoznanie się z platformą latarnik.pl, aby świadomie oddać głos. Wyznaczone osoby z projektu, wchodziły do każdej klasy i przypominały o zasadach wyborów. Wyznaczyliśmy miejsce wyborów - czytelnię w bibliotece szkolnej. Szczegółowo ustaliliśmy miejsca ławek dla wyborców i miejsca dla komisji wyborczej. Ponieważ w szkole jest bardzo dużo klas i jest dwuzmianowość, dzieci i wychowawcy dostali wcześniej rozpisany grafik - w jakich godzinach mogą przyjść głosować. Ponieważ urny nie było w szkole, to pożyczyliśmy ją z sąsiedniej. Zajęła ona centralne miejsce w lokalu wyborczym. W komisji wyborczej zasiadły cztery osoby, podzielone po dwie - z przyporządkowanymi klasami i odpowiednio rozdzieloną listą wyborców. Lokal został oznaczony. Oprócz tego - na drzwiach zawieszono też skład komisji oraz okręg wyborczy. Lokal wyborczy był przygotowany dzień przed wyborami
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów o 8.00 sprawdziliśmy, czy wszystko jest dobrze przygotowane i rozplanowane. Dokonaliśmy ostatecznych poprawek, zaplombowaliśmy urnę wyborczą. Pierwszy wyborcy pojawili się już o 8.50. Każdy chętny mógł oddać swój głos po okazaniu legitymacji lub innego dowodu tożsamości. Wyborcy kierowali się do wyznaczonego stolika, w którym zasiadała komisja wyborcza. Komisja bardzo dokładnie sprawdzała dowody tożsamości i skrupulatnie zbierała podpisy oraz liczyła liczbę oddanych głosów w poszczególnych klasach w stosunku do liczby osób uprawnionych. Glosowanie trwało do 14.45. Odbyło się bez żadnych zakłóceń, wszystko zgodnie z planem. Po zamknięciu Lokalu Wyborczego komisja otworzyła urnę i wyjęła głosy. Było dużo emocji przy liczeniu głosów, zwłaszcza, że w komisji młodzież miała podzielone poglądy.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Społeczność szkolna bardzo dobrze reagowała na wydarzenie. Byli zachęcani przez nauczycieli historii, Wosu, wychowawców oraz młodzieży realizującej projekt. Mieli możliwość zapoznania się z platformą latarnik.pl Głosujący byli dumni, ze mogą brać udział w symulacji wyborów. Jednakże, mimo dużej promocji projektu, zaskoczyła nas niska frekwencja wyborców.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Uważamy, że całość wyszła doskonale. Lokal wyborczy w czytelni biblioteki do dobra decyzja - nadał rangi tej akcji. Atmosfera było podniosła. Wyznaczenie godzin poszczególnym klasom na głosowanie pozwoliło uniknąć gromadzenia się przed lokalem wyborczym i stania w długiej kolejce (szkoła liczy bardzo dużo uczniów). Wszystko przebiegało bez zakłóceń i sprawnie. Zaskoczeniem była tylko niska frekwencja, zostało wiele kart do głosowania.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
U nas najtrudniejsze jest to, że ciężko jest o wolne sale i duża liczba osób mających prawo oddania głosu - ponad 400. Ale poradziliśmy sobie świetnie z rozplanowaniem, udało się wszystko dopiąć. Przy organizacji kolejnych wyborów ważne dla nas jest zwiększenie frekwencji wyborców.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś