Relacja z projektu

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 31.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Przed rozpoczęciem wyborów stworzyliśmy listę zadań, które trzeba wykonać. Na dużej tablicy informacyjnej zawiesiliśmy wszystkie informacje dotyczące projektu "Młodzi głosują" Informacje również zostały umieszczone w dzienniku elektronicznym oraz na fb szkoły. Poprosiliśmy nauczycieli historii i Wosu o przeprowadzenie lekcji na temat wagi wyborów, znaczenia UE w naszym życiu oraz wyjaśnienia czym jest Parlament Europejski. Dodatkowo młodzież została poproszona o zapoznanie się z platformą latarnik.pl, aby świadomie oddać głos. Wyznaczone osoby z projektu, wchodziły do każdej klasy i przypominały o zasadach wyborów. Wyznaczyliśmy miejsce wyborów - czytelnię w bibliotece szkolnej. Szczegółowo ustaliliśmy miejsca ławek dla wyborców i miejsca dla komisji wyborczej. Ponieważ w szkole jest bardzo dużo klas i jest dwuzmianowość, dzieci i wychowawcy dostali wcześniej rozpisany grafik - w jakich godzinach mogą przyjść głosować. Ponieważ urny nie było w szkole, to pożyczyliśmy ją z sąsiedniej. Zajęła ona centralne miejsce w lokalu wyborczym. W komisji wyborczej zasiadły cztery osoby, podzielone po dwie - z przyporządkowanymi klasami i odpowiednio rozdzieloną listą wyborców. Lokal został oznaczony. Oprócz tego - na drzwiach zawieszono też skład komisji oraz okręg wyborczy. Lokal wyborczy był przygotowany dzień przed wyborami

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dniu wyborów o 8.00 sprawdziliśmy, czy wszystko jest dobrze przygotowane i rozplanowane. Dokonaliśmy ostatecznych poprawek, zaplombowaliśmy urnę wyborczą. Pierwszy wyborcy pojawili się już o 8.50. Każdy chętny mógł oddać swój głos po okazaniu legitymacji lub innego dowodu tożsamości. Wyborcy kierowali się do wyznaczonego stolika, w którym zasiadała komisja wyborcza. Komisja bardzo dokładnie sprawdzała dowody tożsamości i skrupulatnie zbierała podpisy oraz liczyła liczbę oddanych głosów w poszczególnych klasach w stosunku do liczby osób uprawnionych. Glosowanie trwało do 14.45. Odbyło się bez żadnych zakłóceń, wszystko zgodnie z planem. Po zamknięciu Lokalu Wyborczego komisja otworzyła urnę i wyjęła głosy. Było dużo emocji przy liczeniu głosów, zwłaszcza, że w komisji młodzież miała podzielone poglądy.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Społeczność szkolna bardzo dobrze reagowała na wydarzenie. Byli zachęcani przez nauczycieli historii, Wosu, wychowawców oraz młodzieży realizującej projekt. Mieli możliwość zapoznania się z platformą latarnik.pl Głosujący byli dumni, ze mogą brać udział w symulacji wyborów. Jednakże, mimo dużej promocji projektu, zaskoczyła nas niska frekwencja wyborców.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Uważamy, że całość wyszła doskonale. Lokal wyborczy w czytelni biblioteki do dobra decyzja - nadał rangi tej akcji. Atmosfera było podniosła. Wyznaczenie godzin poszczególnym klasom na głosowanie pozwoliło uniknąć gromadzenia się przed lokalem wyborczym i stania w długiej kolejce (szkoła liczy bardzo dużo uczniów). Wszystko przebiegało bez zakłóceń i sprawnie. Zaskoczeniem była tylko niska frekwencja, zostało wiele kart do głosowania.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

U nas najtrudniejsze jest to, że ciężko jest o wolne sale i duża liczba osób mających prawo oddania głosu - ponad 400. Ale poradziliśmy sobie świetnie z rozplanowaniem, udało się wszystko dopiąć. Przy organizacji kolejnych wyborów ważne dla nas jest zwiększenie frekwencji wyborców.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś