Symulacja wyborów do PE już za nami
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Wstępny podział obowiązków nastąpił na kilka dni przed symulacją. Wyznaczyliśmy czterech członków komisji, dwoje mężów zaufania i sekretarzy, osoby pilnujące porządku i ciszy w lokalu wyborczym oraz instruujące wyborców. Następnie szybko
udało nam się przygotować salę do symulacji. Ustawiliśmy ławki, przy których zasiadła komisja. Stolik z urną postawiliśmy w widocznym miejscu, aby łatwiej było nam kontrolować przebieg
głosowania. Ściany ozdobiliśmy plakatami z projektu, a następnie ustawiliśmy stoły do głosowania i rozdzieliliśmy je parawanami,
by zapewnić wyborcom prywatność. Lokal wyborczy
przygotowaliśmy bardzo sprawnie i wszyscy byli odpowiedzialnie zaangażowani w tę pracę, dzięki czemu uniknęliśmy trudności.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Autorzy relacji: Maja Mużdzyńska i Oliwia Bończak.
Około godziny trzynastej, do przygotowanej wcześniej sali zaprosiliśmy pierwszych uczniów. Młodzi wyborcy,chwilę przed otrzymaniem karty do głosowania, okazywali dowód tożsamości
oraz wpisywali się na listę. Następnie sprawnie informowaliśmy ich, w jaki sposób poprawnie wypełnić kartę i wskazywaliśmy
miejsce do głosowania. Ostatnia klasa została przez nasza poproszona o godzinie 14. 30 Następnie uważnie podzieliliśmy się obowiązkami przed liczeniem głosów i otworzyliśmy urnę. Po zliczeniu wyznaczyliśmy osobę, która spisała wyniki i przekazaliśmy je naszemu opiekunowi. Nad poprawnością procesu liczenia głosów czuwała pani koordynator - nauczycielka wos.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Społeczność naszej szkoły została poinformowana kilkanaście dni wcześniej o nadchodzącym wydarzeniu, dzięki czemu mieliśmy
dużo czasu, aby wyjaśniać przebieg symulacji wyborów, co miało na celu zmobilizowanie do wcielenia się w rolę wyborców. Rozwieszono w szkole plakaty informacyjne, koordynator wysłała wiadomość na Vulcanie.
Uczniowie bardzo chętnie brali udział w głosowaniu, niemal wszyscy posiadali dowód tożsamości w postaci legitymacji.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Najbardziej cieszy nas to, że byliśmy w stanie przybliżyć uczniom naszej szkoły wygląd prawdziwych wyborów europarlamentarnych.
Mogliśmy wyjaśnić sposób oddawania głosów oraz pouczyć o zachowaniu ciszy wyborczej. W trakcie symulacji, dwóch wcześniej wyznaczonych mężów zaufania czuwało nad
prawidłowym oddawaniem głosów, pozbawionym agitacji. W razie konieczności interweniowali oni i upominali wyborców o zachowaniu należytej postawy Uważamy, że organizacja wyborów w naszej szkole odbyła się profesjonalnie i jesteśmy
zaskoczeni tym, z jaką chęcią uczniowie brali udział w symulacji i wcielali się w rolę, zdobywając wiedzę praktyczną. Działaliśmy w zgodniej współpracy, wszyscy zaangażowali się w to, aby wybory przebiegły sprawnie.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Najtrudniejsze było utrzymanie skutecznej komunikacji między nami, a także koordynacja wszystkich zadań, tak aby oddawanie głosów zachodziło sprawnie. Uczniowie, którzy oddawali głosy, przychodzili całymi klasami, co często powodowało chaos. Przy wsparciu koordynatora udało się jednak uniknąć większych problemów, ale przy organizacji kolejnych wyborów zmienilibyśmy to, że zamiast przyprowadzać całe klasy, uczniowie sami powinni decydować, kiedy chcą oddać głos. Mamy świadomość, że jest to trudne logistycznie podczas zajęć, ale sądzimy, że uda się wypracować jakiś kompromis przy kolejnych wyborach.
Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
Zdjęcie 1 Liczenie oddanych głosów
Zdjęcie 2. Otworzenie urny
Zdjęcie 3, 4,6 komisja wyborcza sprawdza dokumenty tożsamości, wyborcy podpisują się na listach i otrzymują karty do głosowania
Zdjęcia 5, 7,8,9- oddawanie głosów
Zdjęcie 9 - skład komisji wyborczej
Zdjęcie 10 - uczestnicy głosują
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś