Relacja z przeprowadzonych wyborów w SP TWP w Ciechanowie.

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 31.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Każdy zaangażowany w przygotowanie wyborów miał przydzielone zadania. Członkowie komisji skrutacyjnej (3 osoby) rozdawali karty do głosowania, liczyli głosy i pilnowali uczniów podczas niego. Kolejne osoby przygotowały stanowisko, zajęli się wydrukiem kart do głosowania i przygotowali urnę. Inni zajęli się fotografowaniem i filmowaniem przebiegu wyborów. Przed wyborami musieliśmy wydrukować i wyciąć karty do głosowania, co było bardzo czasochłonnym zajęciem. Staraliśmy się jednak wykonać je dość dokładnie, co nam się udało. Musieliśmy również znaleźć odpowiednie miejsce na postawienie urny, stołów, krzeseł, co jednak nie było takie łatwe. Zaprosiliśmy uczniów, którzy mogli głosować i przedstawiliśmy im instrukcję dotyczącą głosowania. Te wszystkie wyzwania nie były dla nas trudne, za to były przyjemne. Wybory w naszej szkole odbyły się w przestrzennym holu. Członkowie komisji skrutacyjnej zasiedli w trzech, zsuniętych ze sobą ławkach. Urna do głosowania stała na stole. Wydrukowaliśmy też kilka plakatów promujących nasze wybory i rozwiesiliśmy je na ścianach.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory w naszej szkole przebiegły dość pomyślnie. Po dłuższym czasie przygotowań, stoły i ławki były już przygotowane. Na początku zaprosiliśmy wszystkich głosujących na hol naszej szkoły i przedstawiliśmy im instrukcję dotyczącą tego jak mają głosować, i tego jak mają się podczas niego zachowywać. Następnie daliśmy im karty do głosowania, a oni wrzucali swoje głosy do urny. Po zakończeniu wyborów, członkowie komisji skrutacyjnej zabrali się za liczenie głosów. Poszło nam to dosyć sprawnie. Uczniowie i uczennice głosowali podczas lekcji, w ustalonej przez dyrekcje porze. Po tym jak głosujący otrzymał kartę do głosowania, to szedł do innego stolika, zaznaczał długopisem x przy wybranej przez siebie partii i wrzucał kartkę do urny.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
  1. Rozwieszaliśmy w całej szkole plakaty promujące wybory,
  2. otwarcie informowaliśmy o możliwości wzięcia udziału w głosowaniu,
  3. organizowaliśmy apele, na których zachęcaliśmy młodzież do zagłosowania.
  4. Uczniowie i uczennice brali aktywny udział w wyborach,
  5. społeczność szkolna pozytywnie przyjęła możliwość głosowania,
  6. w sposób kulturalny i grzeczny podeszli do głosowania
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Według nas całe wybory przebiegły zgodnie z planem. Jesteśmy zadowoleni z tego, że mogliśmy zagłosować i również z tego, że całe wybory i głosowanie w naszej szkole przeszły pomyślnie i bez większych problemów. Nic nie uległo naszemu większemu zaskoczeniu.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Nie spotkaliśmy żadnych większych trudności przy organizacji, ani przy przebiegu głosowania. Nie mamy zastrzeżeń co do ostatnich wyborów i dla nas nic nie musi się w nich w przyszłości zmieniać.

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcie 1- widnieją na nim członkowie komisji skrutacyjnej, a wybraliśmy je po to, żeby ich pokazać, gdyż mieli oni najwięcej ważnych zadań do zrobienia podczas wyborów.

Zdjęcie 2- przedstawia ono jeden z wielu plakatów zachęcających do wzięcia udziało w głosowaniu, wybraliśmy je po to, by pokazać, że jesteśmy zaangażowani w różne projekty.

Zdjęcie 3- przedstawia osobę, która wrzuca kartę do urny.

Zdjęcie 4- przedstawia kolejkę, w której czekały osoby chętne do głosowania.

Zdjęcie 5-przedstawia osobę, która wrzuca kartę do urny.

Zdjęcie 6- przedstawia członków komisji skrutacyjnej, którzy instruowali uczniów, jak mają zagłosować.

Zdjęcie 7- przedstawia osobę podpisującą się w spisie wyborców.

Zdjęcie 8- przedstawia osobę, która zaznacza swój głos na karcie do głosowania.

Zdjęcie 9- przedstawia osobę, która zaznacza swój głos na karcie do głosowania.

Zdjęcie 10- przedstawia osobę, która wrzuca kartę do urny.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś