"Młodzi głosują- wybory europejskie 2024"- Bursa nr 6 w Warszawie

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 31.05.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Pracę nad wyborami podzielono między trzech wychowawców- ze względu na specyfikę placówki (praca zmianowa, późne powroty wychowanków z treningów, zajęć dodatkowych) oraz czas wyborów- wielu wychowanków w tym okresie przebywa na wycieczkach, zielonych szkołach, wymianach itp., wielu wychowanków opuściło bursę w tym właśnie czasie- maturzyści.

Z tego też względu postawiono przede wszystkim na pracę indywidualną i rozmowy oraz na pracę w małych grupach. Wszyscy wychowawcy z wychowankami, którzy zaangażowali się w akcję-zachęcali do udziału w wyborach, jedna osoba była odpowiedzialna za przygotowanie dokumentacji, wychowankowie przygotowali miejsce do głosowania. Po raz pierwszy placówka brała udział w tego rodzaju aktywności dlatego dodatkowo wiele czasu poświęcono na tłumaczenie istoty akcji, podkreślanie ogólnopolskiego charakteru akcji, jej wagi w edukacji obywatelskiej, społecznej.

Na miejsce wyborów wybrano stołówkę bursy-w wydzielonej części sali- w porze kolacji, ponieważ tam była największa szansa na dobrą, niewymuszoną frekwencję. Przygotowano stół nakryty zielonym płótnem, urnę wyborczą z logo akcji, z flagami wszystkich państw członkowskich. Urnę zaplombowano. Przygotowano dokumentację- karty wyborcze, listę uprawnionych do głosowania, długopisy dla uczestników wyborów. W sali umieszczono także plakaty otrzymane z CEO.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dniu wyborów - 28 maja 2024 r.-komisja pracowała bez zakłóceń. Wychowankowie podchodzili do stolika i głosowali, wiele osób po raz pierwszy miało do czynienia z tego typu przedsięwzięciem edukacyjnym- możliwością przećwiczenia prawdziwych, ważnych społecznie zdań. Przy okazji nie obyło się oczywiście bez wymiany zdań, poglądów, rozmów na tematy okołopolityczne, wagi i wpływu polityki na życie ludzi. Nie zanotowano niechęci, zakłóceń pracy komisji.

Członkowie komisji przeszli też z urną po pokojach wychowanków, którzy przyszli do bursy w późnych godzinach.

Po głosowaniu komisyjnie została otwarta urna, policzono głosy ważne, nieważne oraz uzupełniono dokumentację.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Do udziału w akcji wychowanków zachęcano głównie podczas rozmów indywidualnych i zajęciach w grupach. Wykorzystano także plakaty i naklejki otrzymano od CEO. Umieszczono je w różnych miejscach placówki. Powieszono kilka ogłoszeń w budynku, tak, aby informacja dotarła do jak najszerszej grupy osób. Poproszono też pozostałych wychowawców, aby informowali swoich wychowanków o terminie i istocie akcji. Promowano Latarnik Wyborczy. Społeczność bursy reagowała na wydarzenie z zainteresowaniem.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]


Sama akcja i przygotowanie do niej wyszło dobrze, każdy mógł zgłosić się do pracy, opowiedzieć o swoim stosunku do polityki, podzielić się poglądami i wysłuchać innych.

Akcja jest bardzo pożyteczna i to czuje się na każdym jej etapie, jest bardzo naturalna, dotyczy obszaru, który każdego dotyczy, to jest bardzo odczuwalne.

Dużym plusem jest integracja społeczności placówki- to jest zawsze bardzo miłe odczucie i tak było tym razem.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Wybory są super pomyślane, zadania są przejrzyste. W przypadku placówki takiej jak bursa, problemem jest "nierówna" obecność wychowanków, nie mamy tu czasu podzielonego na lekcje i przerwy, logistycznie to jest właśnie najtrudniejsze, ale kolejny raz będzie już dużo łatwiejszy!

Musieliśmy podzielić same wybory na "stacjonarne"- z komisją w sali i "mobilne"- z komisją, która docierała do wychowanków, którzy przyszli w późniejszym czasie. I to jest zadanie na

przyszłość- przemyślenie koncepcji i być może zdecydowanie się właśnie na tę ostatnią.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś