Europoseł - to nasz poseł!

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 01.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Pracowaliśmy w dwu i trzy osobowych zespołach - każdy zespół był odpowiedzialny za inne działanie, zespoły odpowiedzialne były przed koordynatorką Zuzią, a Zuzia konsultowała działania z nauczycielką p. Kodzis. Każda grupa zgłaszała się do działania, które jej najbardziej odpowiadało np. opracowanie [w wersji okrojonej] programów wyborczych partii startujących w wyborach do Europarlamentu, przygotowanie kampanii profrekwencyjnej, wykonanie plakatów i rozwieszenie plakatów, które otrzymaliśmy z CEO.

W zasadzie najtrudniej miała Zuzia, która musiała nas "ścigać" żeby zadania zostały wykonane na czas. Generalnie nie mieliśmy większych trudności w organizacji wyborów, poprała nas pani dyrektor, wychowawczyni ułatwiła nam drukowanie, nie mieliśmy też problemu ze zwolnieniem się z lekcji na czas wyborów.

Wybory odbywały się na 1 piętrze naszej szkoły - jak wszystkie, które się odbywają. Dostaliśmy z sekretariatu przezroczyste urny do głosowania, karty mieliśmy przygotowane dzień wcześniej.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Zgodnie z ustaleniami wybory odbyły się ze wtorek 28.05.2024. Uczniowie klas trzecich naszego liceum mogli oddawać głosy od godziny 9.00 do godziny 14.00. Komisja miała przygotowane listy klas trzecich i każdemu chętnemu do głosowania uczniowie wydawała kartę do głosowania. Każdy z głosujących musiał się wylegitymować [dowód osobisty lub legitymacja szkolna]. Komisja pracowała na pierwszym piętrze, po zakończeniu głosowania odbyło się liczenie głosów i uzupełnianie dokumentacji. W tak zwanym międzyczasie grupa projektowa dbała o dokumentację fotograficzną i obserwowała przebieg wyborów. Do żadnych incydentów nie doszło.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Dwa tygodnie przed szkolnymi wyborami zaczęliśmy wyświetlać na ekranach wiszących na korytarzach szkoły plakaty i hasła zachęcające do udziału w głosowaniu, poza tym na dwóch piętrach ustawiliśmy tablice informacyjne dotyczące działalności Parlamentu Europejskiego, ordynacji wyborczej oraz ugrupowań politycznych działających w Europarlamencie. Poza tym wykorzystaliśmy w tej kampanii wywiady i nagrania, które przeprowadziliśmy z Europosłami poprzedniej kadencji m.in. z Janiną Ochojską, Magdaleną Adamowicz, Markiem Belką, Radosławem Sikorskim, Jarosławem Kalinowskim.

Społeczność naszej szkoły reagowała bardzo pozytywnie, nasze działania zainteresowały szczególnie młodszych uczniów..

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Uważamy, że przygotowana przez nas kampania profrekwencyjna wyszła naprawdę nieźle, jesteśmy z nie zadowoleni. Bardzo jesteśmy też wdzięczni nauczycielom i pani dyrektor Agnieszce Borkowskiej za wsparcie i celne podpowiedzi. Uważamy, że jeszcze nie najlepiej radzimy sobie z emocjami w trakcie debat, ale to dla nas dobre doświadczenie. Ustaliliśmy, że będziemy kontynuować debaty na różne tematy, żeby się nauczyć skutecznego komunikowania się i sztuki dyskusji. Zaskoczyła nas postawa klas trzecich, które miały prawo zagłosować [następnym razem umożliwimy to wszystkim uczniom naszej szkoły], część uczniów zwł. klas mat-fiz nie chciało wcale głosować. Ich argumentacja "nie bo nie" była dla nas dużym zaskoczeniem.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Po pierwsze termin - był dla nas bardzo niefortunny, bo w tym czasie ogromna część uczniów pojechała na wycieczki i dużej części uprawnionych do głosowania po prosu nie było w szkole. A uczniowie klas 4 - dużo bardziej aktywni, już nie głosowali, bo ukończyli szkołę.

Jeśli chodzi o zmianę organizacji kolejnych wyborów to na pewno umożliwimy głosowanie wszystkich uczniom naszej szkoły a nie tylko najstarszej klasie [kl. 4 już zdawały maturę], bo młodsi uczniowie sygnalizowali nam, w trakcie wyborów, że bardzo chcą wziąć udział w głosowaniu.

Ogólnie, nasze tegoroczne działania - wybory do parlamentu RP, akcja profrekwencyjna przed wyborami do samorządu terytorialnego i wreszcie wybory do Europarlamentu rozbudziły - jak nam się wydaje- zainteresowanie polityką wśród uczniów naszej szkoły, liczymy na to, że za rok [wybory prezydenckie] frekwencja będzie większa i debata bardziej profesjonalna .

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]

Zdjęcie nr 1 - przygotowujemy się do organizacji wyborów, ustalamy skład komisji.

Zdjęcie nr 2 - Pierwsze głosy oddane

Zdjęcie nr 3 - najbardziej aktywni są uczniowie III d - humanistycznej

Zdjęcie nr 4 - liczba oddanych głosów powoli rośnie

Zdjęcie nr 5 - kolejni wyborcy decydują się na oddanie głosu.

Zdjęcie nr 6 - nawet uczniowie klasy mat -fiz się zmobilizowali.

Zdjęcie nr 7 - powoli nasza urna się zapełnia, szkoda, że tak dużo osób wyjechało na wycieczki...

Zdjęcie nr 8 - ostatni głosujący, za chwilę liczymy głosy

Zdjęcie nr 9 - wyniki

Zdjęcie nr 10 nasza ekipa


Następnym razem nasza sesja będzie bardziej profesjonalna.


Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach

https://www.instagram.com/mlodziwyborcy?igsh=MTBpejI3ZGJndnNhNg==

https://www.krolowka.siedlce.pl/wpis/zakonczenie-ii-edycji-programu-ceo-mlodzi-glosuja-w-krolowce





Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś