Młodzi Głosują 2024 - SP nr 7 Jarosław

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 02.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
6
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
13
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Scenariusz Ile waży jeden głos ? zrealizowałem w całości ale dodałem do niego przykłady z życia politycznego mówiące o roli jednego głosu, szczególnie z ostatnich wyborów samorządowych w Polsce. Prosiłem tutaj uczniów / uczennice aby te przykłady sami poszukali na danych zajęciach w sieci. I ten fragment bardzo ich zaangażował. Najtrudniejszy okazał się dla nich tekst pomocniczy nr 3. Dla klasy 7 był za trudny w zrozumieniu jego ukrytego sensu.


W scenariuszu Jak wpływać na ... najciekawszym fragmentem zajęć okazywało się próbne pisanie Europejskiej inicjatywy obywatelskiej. Było by interesująco gdybyście zaproponowali temat / sprawę, który były przedmiotem ogólnopolskiej akcji dla młodzieży aby mogła się wypowiedzieć, a następnie ich wola została by skierowana do PE, KE czy ERPO. Młodzi nie do końca wierzą, że ich opinie się dla kogoś liczą.  


W scenariuszu Co daje mi Unia … pominąłem załącznik numer 4 ponieważ był nieco dla klasy 7 abstrakcyjny. Reszta natomiast okazała się najatrakcyjniejsza dla grupy bo zawierał sporo elementów, które angażowały ich aktywność, pozwalały działać w internecie. Mogli sami podawać podobne przykłady, których w sieci jest sporo. Dodatkowo część z nich ma starsze rodzeństwo, które w swoich szkołach ma już do czynienia z programami unijnymi skierowanymi do młodzieży.      



Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś