Szkolne wybory europejskie - RELACJA sp5 Toruń

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 02.06.2024

0

0

Galeria zdjęć

Fotoreportaż - dodajcie opis do Waszych zdjęć [min. 500 znaków]
  1. Projekt ,,Młodzi głosują” rozpoczęliśmy od rozwieszenia plakatów na każdym piętrze szkolnym. Zależało nam na tym aby wszyscy uczniowie byli świadomi organizowania symulacji wyborów oraz żeby się zaangażowali. Na plakatach znajdują się: termin wyborów, plakaty projektu oraz po wyborach wyniki głosowania.
  2. Naszym następnym krokiem było przygotowanie Sali do wyborów. Staraliśmy się aby osoby głosujące miały jak najwięcej prywatności. Oddzieliliśmy wszystkie stanowiska oraz zadbaliśmy o wygodę uczniów.
  3. Po przygotowaniu stanowisk dla głosujących zapewniliśmy jeden z najważniejszych elementów wyborów, czyli urnę. Zabezpieczyliśmy ją sznurkami i trytytkami, aby wszyscy mieli pewność, że urna nie zostanie naruszona – otworzona.
  4. Sala po przygotowaniu wyglądała bardzo ładnie i schludnie. Sala wyborcza otrzymała pochwały od zadowolonych nauczycieli i uczniów.
  5. Po przygotowaniu Sali wyborczej osoby z klasy ósmej podzieliły się na grupy i poszły ogłaszać o wyborach innym klasom upoważnionym do głosowania. Wszyscy słuchali z zainteresowaniem informacji podawanych przez uczniów i dopytywali o szczegóły.
  6. Już od pierwszej przerwy dnia 28 maja uczniowie klas ósmych zasiedli w komisji wyborczej gotowi do przyjęcia głosujących uczniów.
  7. Komisja co przerwę przyjmowała coraz to więcej uczniów chętnych do wzięcia udziału w symulacji i gotowych do oddania swojego głosu.
  8. Osoby głosujące miały pełną prywatność i nie musiały stresować się oddaniem głosu. Mogli liczyć też na komisję, która do godziny 15 co każdą przerwę gotowa była dać coraz to większej ilości uczniów karty do głosowania.
  9. Uczniowie nie tylko chętnie głosowali, ale również robili zdjęcia, aby uwiecznić momenty głosowania. Głosowanie to dla niektórych było pierwszym lecz nie ostatnim takim przedsięwzięciem.
  10. Tak wyglądała urna po pierwszych dwóch przerwach. Z czasem głosów pojawiło się więcej. Każdy chętne brał w tym udział. Uczniowie cieszyli się z tego, że mogli głosować oraz, że ich głosy się liczą i są ważne.
  11. Po zakończeniu czasu na głosowanie, uczniowie należący do komisji wyborczej otworzyli zabezpieczoną urnę aby policzyć i posegregować głosy oddane przez uczniów klas siódmych i ósmych.
  12. Komisja wyjęła wszystkie głosy i przystąpiła do liczenia.
  13. Głosów było dużo, ale komisja dawała sobie radę i z zaangażowaniem liczyła głosy.
  14. Głosy po przeliczeniu i posegregowaniu wykazały ile osób głosowało. Oba roczniki miały podobną frekwencję i równie mocno się angażowały w wybory.
  15. Oficjalne wyniki nie mogą zostać ogłoszone przed prawdziwymi wyborami, lecz gdy tylko będzie można powiesimy je na naszym szkolnym korytarzu.









Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś