LO im.K.K.Baczyńskiego w Kozach

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 02.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Do wyborów przeprowadzonych 28 maja liceum LO im.K.K.Baczyńskiego w Kozach przygotowywaliśmy się praktycznie od dnia zgłoszenia szkoły do projektu.W pierwszym tygodniu od zgłoszenia szkoły9(luty 2024) uzyskałem zgodę od pani dyrektor na przeprowadzenie wyborów.O projekcie zostali poinformowani równiez uczniowie Również o tym ,że do projektu mogą zgłaszać sie chetni uczniowie.

Z osób,które zgłosiły się do projektu(8 osób)zoatsła wybrana czteroosobowa komisja.Pozostałe cztery osoby miały za zadanie poinformowanie swoich klas o zamiarze przeprowadzenia wyborów(symulacji)w naszej szkole oraz zrobienie gazetki informacyjnej o wyborach.

O projekcie poinformowałem również na facebooku szkoły i przygotowanych plakatach i ulotkach(własnego pomysłu).Poprosiłem również innych nauczycieli o poinformowaniu swoich klas o projekcie.O projekcie poinformowani zostali równiez rodziece uczniów.

Kiedy zbliżał się czas wyborów informacje o wyborach na social mediach szkoły pojawiały sie coraz częściej.Wraz z uczniami spotykaliśmy się co jakis czas by wspólnie porozmawiac o projekcie i podjąć ustalenia do dalszych działań.Wspólnie wybraliśmy miejsce wyborów,godziny w jakich uczniowie będą mogli głosować.Zadaniem komisji było;

  1. Przygotowanie miejsca wyborów.
  2. Przygotowanie urny wyborczej.
  3. Przygotowanie flagi państwowej.
  4. Przygotowanie stoliku dla komisji.
  5. Przygotowanie stolików dla głosujących.
  6. Przygotowanie list wyborczych.
  7. Przygotowanie kart głosowania.
  8. Przliczenie głosów.
  9. Sporządzeniu sprawozdania.

Po zakończeniu głosowania i sporzadzeniu sprawozdania z wyborów przez komisje wyniki zostały w ten sam dzień wysłane do CEO.

Wyniki do powszechnej wiadomości zostana udostepnione po 10 czerwca.Informacja zostanie przekazanaq na stronę szkoły,media szkoły oraz do gminnej gazety.

Największym wyzwaniem jakimnależało sprostać było przekonanie uczniów i uczennic do wzięcia udziału w głosowaniu.

Na poczatku projektu spotkaliśmy się z obojetnością ,brakiem zainteresowania ze strony ucznow LO Baczyńskiego..Jednak z kazdym dniem ,tygodniem było coraz lepiej..Powszechne zdanai jakie padały to:,,Po co?",,,Nie jest mi to do niczego potrzebne",,,Ja i tak nie bęę chodziła głosować".,,,Poltyka mnie nie interesuje".

Bardzo pomocne dla mnie jako koordynatora projektu było przeprowadzenie lekcki na temat Unii Europejskiej wedłg swoich i państwa scenariuszy.Najbardziej według mnie trafionym pomysłem był scenariusz o programach europejskich dla młodzieźy.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Wybory w LO im.K.K.Baczyńskiego odbyły się w dniu 28 maja 2024r.Lokal wyborczy został otwarty o godzinie 8.00.Głosowanie trwało do godziny 15.00.Uczniowie w róznym czasie mogli przyjść i zagłosować.Lokal był otwart nie przerwanie (w czasie trwania lekcji)uczniowie przychodzili do szkoły w różnych porach.Jeśli ktoś przyszedł wcześniej mogł swobodnie oddać głos.Oczywiście podczas przewr frekwencja była większa.Przebieg wyborów był spokojny.Uczniowie przychodzili samodzielnie .Nie były to ,,wyprawy"klasowe.

Dzień wyborów to dzień emocji.Wybory w naszej szkole zbiegły się z dniem otwartym w LO Kozy.Uczniowie ze szkól podtswowych mogli zobaczyć,że szkoła to nie tylko nauka,obowiązki ale też różne projekty edukacyjne.Byli tym projektem bardzo zainteresowani.

Wybory rozpoczeły sie o godzinie 8.00.Komisja odpolombowała urne wyboracza wraz z pierwszą osoba ,która przyszła zagłosować.Ostani uczeń pojawił się w lokalu wyborczym tuż przed zamknięciem.Ostatnie klasy właśnie kończyły lekcje.Uczniowie przychodzili do głosowania przedstawiając dokument tożsamości i po podpisaniu listy otrzymywali karte do głosowania.Na przygotowanych stolikach znajdowały się instrukcje jak należy oddać głos by byłł ważny.Stoliki (dwa)oddzielon były od siebie kotarą.Po przeprowadzonych wyborach komisja przeliczyła głosy i sporządziła protokół.Przeliczenie głosów zrobiła kazda osoba z komisji.Uprawnionych do głosowania było 131 uczniów z klas 1-3(szkoda że nie było już maturzystów).Oddano 88 głosów,wtym 4 nie ważne.Frekwencja wyniosła 67%.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Największe trudności sprawiało nam przekonanie uczniów do projektu.Były prowadzone liczne pogadanki o tym w jakim celu jest prowadzony ten projekt , co nam ma dać dla naszej społeczności szkolnej.Aby przekonać nie przekonanych przeprowadzałem jako nauczuciel historii(koordynator projektu)lekcje o Unii Europejskiej. na rózne tematy:o demokracji,wolności,prawach człowieka.Społecznoś uczniowska o wyborach była informowana poprzez stronę szkoły,facebooka szkoły,plakaty,gazetki,dzienniku lektronicznym.

O wyborach zostali poinformowani rodzice uczniów i poproszeni o rozmowę z dziećmi na temat wyborów,wolności,prawie do głosowania.Oczywiście rodzice zostali poinformowani,że szkoła nie prowadzi zadnej agitacji wyborczej,że głosowanie odbywa się na ugrupowanie poltyczne, anie na konkretna osobę.Zarówno uczniowie jak i rodzice zostali poinformowani o narżdziu jakim niewatpliwie jest ,,Latarnik Wyborczy" abysprawdzic swoje poglądy.Dowiedziec się czegoś nowego.Niechęć przerodziła sie w entuzjazm.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Ogólnie patrząć przeprowadzone wybory oceniam pozytywnie.Nie było żadnych wpadek.Oczywiście chciało by się by w wyborach wzięli udział wszyscy.Ciesze się ,że udało się przekonać nie przekonanych.Świadczy o tym frekwencja na poziomoe 67% co moze byc zaskoczeniem.Raczej nie spodziewałem sie takiej frekwencji.Raczej myślałem ,że będzie to na poziomie 50% co i tak byłoby to sukcesem.Miłobyło na pewno jak uczniowie przychodzili i dopytywali się o projekt.Miło było dowiedziec się o tym jak dyskutują ze sobą ,o nurtujacych ich problemach.Zwłaszcza po zapozaniu sie testem na ,,Latarniku Wyborczym".Projekt ,,Młodzi Głosują" był dla społeczności szkolnej na pewno czyms pozytywnym,nowym doświadczeniem,poznaniem samego siebie,swoich postaw i poglądów.Poznanie również swoich kolegów i koleżanek w ich sympatiach politycznych.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Samo organizację wyborów nie oceniam za coś trudnego.Może dlatego ,że miałem swoich zaufanych uczniów i uczennice,na których wiem że moge polegać i sprawdza sie w powierzonych im zadanich.Trudnośc na pewno sprawiało samo przekonanie do oddania głosów,wzięcia udziału w wyborach.Ubolewam,że nie udało się przeprowadzić w szkole debaty.Wpływ na to miały inne projekty odbywajace sie w szkole,brak czasu,brak uczniów do debaty.Może gdyby informacje o projekcie były wczesniej udało by sie to przprowadzić.A takze zaangazować wiekszą ilość osób w projekcie.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś