Szkolne wybory europejskie w Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Płocku.

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 02.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Z zasadami programu zapoznała nas nasza nauczycielka wiedzy o społeczeństwie. Przedstawiła założenia i cele programu w czasie spotkania zorganizowanego dla klas siódmych i ósmych, a następnie osoby chętne stworzyły zespół projektowy. Podczas spotkania zespołu podzieliliśmy się na zadania. Ustaliliśmy, kto przygotuje plakaty, a kto prezentację o UE i Parlamencie Europejskim. Wspólnie opracowaliśmy zasady wyborów. Plakaty zachęcające do głosowania i do sprawdzenia swoich poglądów na Latarników Wyborczym rozwiesiliśmy na terenie szkoły. Następnie spotkaliśmy się z wszystkimi klasami siódmymi i ósmą, by powiedzieć, czym są wybory europejskie i uświadamiać, że głos każdego obywatela jest ważny. Lokal wyborczy przygotowaliśmy w bibliotece. Była urna i miejsce go głosowania gwarantujące poczucie, że można oddać głos w sposób tajny.

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dzień wyborów od rana przygotowywaliśmy lokal wyborczy. Na stanowisku komisji rozłożyliśmy spisy wyborców i karty do głosowania. Lokal działał w do godziny 12. W tym czasie uczniowie klas siódmych i ósmych mogli głosować. Nauczyciele byli powiadomieni o akcji i umożliwiali uczniom swobodne skorzystanie z możliwości oddania głosu. Po pojawieniu się ucznia, sprawdzano legitymację szkolną, a następnie proszono o podpis na spisie wyborców. Dopiero wówczas uczeń otrzymywał kartę do głosowania, z którą udawał się do przygotowanego miejsca. Kartę następnie wrzucał do urny. Po 12 urna została odpieczętowana. Komisja najpierw przeliczyła wszystkie karty i sprawdziła ich ważność, a następnie policzyła, ile głosów otrzymały poszczególne komitety. Następnie sporządzony został protokół.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Przed wyborami zorganizowaliśmy akcję promocyjną. Rozwiesiliśmy plakaty zachęcające do głosowania i informacje o możliwości sprawdzenia swoich poglądów na platformie Latarnik Wyborczy. Uczniowie chętnie uczestniczyli w akcji, czego powodem mogło być m.in. to, że mieli możliwość zagłosowania w trakcie zajęć.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Jesteśmy zadowoleni z realizacji projektu. Uważamy, że sumiennie wykonaliśmy wszystkie zadania, co pomogło nam sprawnie przeprowadzić wybory. Nie mieliśmy żadnych nieprzewidzianych sytuacji. Cieszy nas, że mogliśmy zobaczyć, jak wygląda organizacja wyborów i praca komisji. Dowiedzieliśmy się też wiele o UE. Zaskoczyła nas postawa pozostałych uczniów - to, że wysłuchali prezentacji i chętnie wzięli udział w wyborach.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Właściwie nic nas nie zaskoczyło. Najwięcej pracy było z przygotowaniem materiałów, ale decydując się na udział w projekcie, wiedzieliśmy, że musimy to zrobić. Zrozumieliśmy też, że warto być dobrze przygotowanym i znać np. regulamin głosowania, bo to pozwoliło nam od razu odpowiedzieć na pytania uczniów.


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś