Szkolne wybory europejskie w Szkole Podstawowej im. Władysława Broniewskiego w Płocku.
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Z zasadami programu zapoznała nas nasza nauczycielka wiedzy o społeczeństwie. Przedstawiła założenia i cele programu w czasie spotkania zorganizowanego dla klas siódmych i ósmych, a następnie osoby chętne stworzyły zespół projektowy. Podczas spotkania zespołu podzieliliśmy się na zadania. Ustaliliśmy, kto przygotuje plakaty, a kto prezentację o UE i Parlamencie Europejskim. Wspólnie opracowaliśmy zasady wyborów. Plakaty zachęcające do głosowania i do sprawdzenia swoich poglądów na Latarników Wyborczym rozwiesiliśmy na terenie szkoły. Następnie spotkaliśmy się z wszystkimi klasami siódmymi i ósmą, by powiedzieć, czym są wybory europejskie i uświadamiać, że głos każdego obywatela jest ważny. Lokal wyborczy przygotowaliśmy w bibliotece. Była urna i miejsce go głosowania gwarantujące poczucie, że można oddać głos w sposób tajny.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dzień wyborów od rana przygotowywaliśmy lokal wyborczy. Na stanowisku komisji rozłożyliśmy spisy wyborców i karty do głosowania. Lokal działał w do godziny 12. W tym czasie uczniowie klas siódmych i ósmych mogli głosować. Nauczyciele byli powiadomieni o akcji i umożliwiali uczniom swobodne skorzystanie z możliwości oddania głosu. Po pojawieniu się ucznia, sprawdzano legitymację szkolną, a następnie proszono o podpis na spisie wyborców. Dopiero wówczas uczeń otrzymywał kartę do głosowania, z którą udawał się do przygotowanego miejsca. Kartę następnie wrzucał do urny. Po 12 urna została odpieczętowana. Komisja najpierw przeliczyła wszystkie karty i sprawdziła ich ważność, a następnie policzyła, ile głosów otrzymały poszczególne komitety. Następnie sporządzony został protokół.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Przed wyborami zorganizowaliśmy akcję promocyjną. Rozwiesiliśmy plakaty zachęcające do głosowania i informacje o możliwości sprawdzenia swoich poglądów na platformie Latarnik Wyborczy. Uczniowie chętnie uczestniczyli w akcji, czego powodem mogło być m.in. to, że mieli możliwość zagłosowania w trakcie zajęć.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy zadowoleni z realizacji projektu. Uważamy, że sumiennie wykonaliśmy wszystkie zadania, co pomogło nam sprawnie przeprowadzić wybory. Nie mieliśmy żadnych nieprzewidzianych sytuacji. Cieszy nas, że mogliśmy zobaczyć, jak wygląda organizacja wyborów i praca komisji. Dowiedzieliśmy się też wiele o UE. Zaskoczyła nas postawa pozostałych uczniów - to, że wysłuchali prezentacji i chętnie wzięli udział w wyborach.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Właściwie nic nas nie zaskoczyło. Najwięcej pracy było z przygotowaniem materiałów, ale decydując się na udział w projekcie, wiedzieliśmy, że musimy to zrobić. Zrozumieliśmy też, że warto być dobrze przygotowanym i znać np. regulamin głosowania, bo to pozwoliło nam od razu odpowiedzieć na pytania uczniów.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś