Sprawozdanie z lekcji przeprowadzonych w Szkole Podstawowej nr 20 im. Władysława Brzechwy w Płocku
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
6Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
110Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Zrealizowałam trzy tematy w klasie ósmej i w każdej klasie siódmej zrealizowałam lekcję Co mi daje UE, wzbogacając ją o elementy lekcji Ile waży jeden głos. Bazowałam na scenariuszach, natomiast nieco je zmodyfikowałam, zwłaszcza w klasie siódmej, łącząc dwa scenariusze w jeden. Podczas zajęć zależało mi na tym, by uczniowie byli aktywni. Udało się to zrealizować. Uczniowie chętnie włączali się w poszczególne czynności, podawali propozycje, dyskutowali. Trudnością było określenie korzyści płynących z przynależności do Unii, ponieważ klasie siódmej brakowało jeszcze konkretnej wiedzy. Bardzo wartościowa była dyskusja na temat wagi pojedynczych głosów. Widoczne było, że uczniowie analizują informacje i wyciągają wnioski. Wielu z nich doszło do wniosku, że nie chce żyć w świecie, który wymyśli tylko jedna grupa społeczna np. grupa starszych ludzi. I w ten sposób poczuli się zachęceni do wzięcia udziału w wyborach.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś