"Młodzi Głosują" - Wybory do Parlamentu Europejskiego Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Bedlnie

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 02.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Po zgłoszeniu szkoły do projektu edukacyjnego „Młodzi głosują”  uczniowie klas IV-VIII zostali zapoznani z ogólnymi założeniami tego projektu. Do grupy projektowej zgłosiło się 16 uczniów z klasy VIII. Na spotkaniu uczestnicy opracowali plan działania. Zespół podzielił się zadaniami. Opracowana została gazetka na której zaprezentowano zasady głosowania, wzór karty wyborczej do europarlamentu, organy Unii Europejskiej oraz kompetencje Parlamentu Europejskiego. Wykorzystano materiały przysłane przez CEO. Karty do głosowania zostały wydrukowane, opieczętowane szkolną pieczątką w ilości odpowiadającej liczbie uczniów uprawnionych do głosowania. Przygotowane zostały listy uprawnionych do głosowania  z podziałem na klasy. Na kilka dni przed wyborami grupa projektowa z opiekunką, przeprowadziła spotkania informujące we wszystkich klasach IV- VIII. W poniedziałek przed wyborami została przygotowana sala lekcyjna - lokal wyborczy: umieszczono urnę wyborczą, ustawiono za parawanami stoliki do głosowania, przygotowano stoliki dla komisji wyborczej. Na stolikach do głosowania położono długopisy.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

W dniu wyborów, członkowie komisji spotkali się w lokalu wyborczym o godzinie 8.00. Głosowanie odbywało się w czasie przerw. Uprawnieni do głosowania uczniowie klas IV-VIII. Głosowanie odbywało się w godzinach 8.45 – 11.50 Członkowie komisji dbali o porządek i przestrzeganie regulaminu. Podczas wydawania kart do głosowania pilnowali, aby uczeń podpisujący odbiór kart, nie widział pozostałych nazwisk na liście  uprawnionych do głosowania. Po zamknięciu lokalu wyborczego, komisja wyjęła karty z urny wyborczej.  Karty zostały przeliczone i po kolei wypisywano głosy na kartkę. Sprawdzono również czy ilość podpisów zgadza się z ilością kart do głosowania. Po sprawdzeniu, komisja sporządziła protokół, pod którym złożyła swoje podpisy. Protokół z prawyborów zostanie udostępniony społeczności szkolnej po prawdziwych wyborach.

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Aby zachęcić uczniów do udziału w wyborach, została przygotowana gazetka informacyjna jak głosować (wykorzystane zostały materiały przesłane przez CEO) W każdej klasie odbyły się pogadanki na temat kompetencji Parlamentu Europejskiego oraz znaczeniu wyborów do Europarlamentu. Wykorzystałam do tego lekcje historii w klasach IV- VIII oraz lekcje wiedzy o społeczeństwie w klasie VIII, ponieważ uczę w tych klasach.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Głosowanie przebiegało spokojnie, zgodnie z planem. Uczniowie zachowali się kulturalnie i z powagą. Frekwencja była bardzo wysoka. Najwięcej uczniów zagłosowało na długiej przerwie. Nie wszyscy uczniowie wyrazili chęć skorzystania ze swojego prawa do oddania głosu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji, która wyniosła ponad 90%.

 

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Trudnością było to, że wybory musiały odbywać się w sali lekcyjnej, w której były zajęcia edukacyjne. Poza tym nie było trudności przy organizacji, ani przy przebiegu głosowania. 


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś