Symulacja wyborów do europarlamentu w SP30 w Krakowie
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Po wyborze zespołu zadaniowego i webinarach oraz zapoznaniu się z regulaminem akcji przydzielono zadania. Nad realizacją całości czuwał koordynator. Uczniowie i nauczyciel informowali o symulacji wyborów szkolną społeczność- rozmowy, ogłoszenia oraz promocja poprzez plakaty. Ustalono wraz z Samorządem Uczniowskim współpracę w zakresie przeprowadzenia wyborów. Lokalem wyborczym została jadalnia z powodu dużej powierzchni. Dzięki temu udało się nie zakłócić przebiegu lekcji w ciągu dnia. Uczniowie z zespołu zadaniowego byli zaangażowani w przygotowanie sali, czyli lokalu wyborczego zgodnie z wymogami. Poza tym wykonali urnę wyborczą. W lokalu pojawiła się także z ich inicjatywy flaga UE.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
Wybory odbyły się 28 maja 2024 roku. Uczniowie mogli głosować w specjalnie wyznaczonym na ten cel lokalu wyborczym. Głosowanie w wyznaczonym czasie przebiegało bez zakłóceń. Zainteresowani uczniowie wzięli udział w głosowaniu. Uczniom przypomniano w dniu wyborów ich prawa, w tym prawo do głosowania, ale także do nie zaangażowania w akcje. W lokalu wyborczym komisja przypominała o tym jak wygląda prawdziwe głosowanie oraz kwestie głosów ważnych oraz nieważnych. Staraliśmy się, aby uczniowie mogli zobaczyć jak w rzeczywistości wygląda głosowanie i udział w wyborach. Część z uczniów nie miała dotychczas doświadczeń w udziale w wyborach poprzez uczestnictwo jako osoba towarzysząca członkom rodziny podczas prawdziwego głosowania. Liczenie głosów odbyło się po zakończeniu głosowania. W obecności pełnego składu komisji odplombowano urnę i kilkukrotnie przeliczono głosy. Uczniowie wzorowo wcielali się w członków komisji i poznali tajniki pracy przy organizacji wyborów.
Dodatkowo uczniowie i nauczyciele wpadli na pomysł głosowania nauczycieli i pracowników szkoły. Wspomniane głosowanie odbyło się tego samego dnia, ale było osobną akcją, a głosy były zbierane do innej urny wyborczej. Środowisko szkolne uznało, że jest to ciekawe doświadczenie.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
O symulacji informowano na zajęciach, w rozmowach z uczniami, poprzez dziennik elektroniczny oraz plakaty. Zachęcano innych nauczycieli do rozmów dotyczących znaczenia wyborów. Uczniowie chętnie dopytywali i interesowali się wyborami. Sami wykazywali zainteresowanie akcją.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Wybory i możliwość głosowania bardzo podobała się uczniom i niezwykle ją doceniają. Sami interesowali się akcją i chcieli się włączyć. Uczniowie działający w komisji wyborczej byli chętni do pracy, zaangażowani oraz szybko zrozumieli na czym polega ich praca. Przeszkolenie przeszło bardzo szybko. Podczas pracy wykazywali się dojrzałością i profesjonalizmem. Bardzo ciekawą ideą był pomysł społeczności szkolnej, aby przeprowadzić także wybory wśród pracowników i nauczycieli szkoły jako dodatkowe działanie (głosy liczono oddzielnie). Społeczność bardzo dobrze reagowała na akcje Młodzi głosują.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Propozycja większej ilości materiałów, w tym multimediów, które można wykorzystać w pracy z uczniami. Materiały dotyczące głosowania, znaczenia głosowania, wpływu głosowania na nasze życie.
Informacje o projekcie "Młodzi głosują 2024" na Waszych stronach i w mediach
Wpis na stronie http://sp30krakow.pl
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś