Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji LO w Radzionkowie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
32Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
225Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Realizacja scenariuszy w projekcie "Młodzi głosują" była procesem wieloetapowym, który przebiegł pomyślnie. Scenariusze zostały zrealizowane w całości, choć konieczne było wprowadzenie kilku drobnych modyfikacji, aby lepiej dostosować materiał do specyficznych potrzeb i zainteresowań uczniów. Zmiany te dotyczyły głównie sposobu prezentacji materiału oraz dodania interaktywnych elementów, co miało na celu zwiększenie zaangażowania uczniów. Uczniowie wykazali zainteresowanie tematyką wyborów oraz procesem demokratycznym. Szczególnie wartościowe okazały się elementy scenariuszy, które pozwalały na praktyczne zastosowanie wiedzy, takie jak praca w grupach. Lekcje takie jak "Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?" oraz "Ile waży jeden głos?" wzbudziły duże zainteresowanie, ponieważ pokazywały konkretne przykłady korzyści płynących z członkostwa w Unii Europejskiej oraz znaczenie aktywnego uczestnictwa w wyborach. Uczniowie mogli zobaczyć, jak teoria przekłada się na praktykę, co zwiększało ich motywację i zaangażowanie. Scenariusze takie jak "Wspólna Europa – jak i po co?" oraz "Jak wpływać na Parlament Europejski?" były bardziej wymagające, ponieważ wprowadzały zaawansowane pojęcia dotyczące współpracy międzynarodowej i mechanizmów działania instytucji unijnych. Dzięki wsparciu nauczycieli i dodatkowym materiałom edukacyjnym udało się jednak przezwyciężyć te wyzwania. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w lekcjach, zadając pytania i angażując się w dyskusje, co świadczy o ich dużym zaangażowaniu i zainteresowaniu tematem. Podsumowując, realizacja scenariuszy w projekcie "Młodzi głosują" przebiegła zgodnie z planem. Projekt nie tylko wzbogacił wiedzę uczniów o procesach demokratycznych i funkcjonowaniu Unii Europejskiej, ale także rozwinął umiejętności krytycznego myślenia, pracy w zespole oraz aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś