Moje lekcje o Unii Europejskiej w I LO w Prudniku
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
- Wspólna Europa - jak i po co (przykładowy scenariusz z podręcznika "KOSS")
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
8Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
250Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusze zostały zrealizowane w całości. Dokonywałam drobnych modyfikacji w trakcie lekcji kiedy widziałam , że nie zdążę z czasem z powodu dyskusji z uczniami. Ale uważam zaangażowana młodzież i dyskusja są ważniejsze niż trzymanie się kurczowo scenariusza. Nie wszyscy oczywiście byli zaangażowani w tematykę UE. Ale w każdej klasie znalazła się grupa, która żywiołowo reagowała na tematykę lekcji. Wynika to częściowo też z tego, jak w domu traktowana jest polityka i rozmowy o wyborach. Niektórzy wyrażali wątpliwość czy głos oddany w wyborach coś da. Wtedy rozwijała się dyskusja z niedowiarkami, były argumenty i kontrargumenty. To były najbardziej wartościowe elementy lekcji. Podobały się także fragmenty z wiadomości TVN24 udostępnione z Latarnika Wyborczego. Najtrudniejsze było skupienie uwagi uczniów w trakcie omawiania instytucji UE i ich kompetencji, było to nużące dla młodzieży. Podsumowując, cieszę się bardzo, że miałam i mam wsparcie od was w postaci materiałów do lekcji, bardzo dziękuję za tę pracę. Jest to coś innego niż praca z podręcznikiem i jest wartościowe,
Joanna Mazurek - Kurzelnik
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś