Młodzi Głosują 2024 - SP w Kalnikowie
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
6Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
9Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Scenariusz Ile waży jeden głos ? zrealizowałem w całości ale dodałem do niego przykłady z życia politycznego mówiące o roli jednego głosu, szczególnie z ostatnich wyborów samorządowych. Prosiłem tutaj uczniów / uczennice aby te przykłady sami poszukali na danych zajęciach. I ten fragment bardzo ich zaangażował.
W scenariuszu Jak wpływać na ... najciekawszym fragmentem zajęć okazywało się próbne pisanie Europejskiej inicjatywy obywatelskiej. Było by interesująco gdybyście zaproponowali temat / sprawę, który były przedmiotem ogólnopolskiej akcji dla młodzieży aby mogła się wypowiedzieć, a następnie ich wola została by skierowana do PE, KE czy ERPO. Młodzi nie do końca wierzą, że ich opinie się dla kogoś liczą.
Scenariusz Co daje mi Unia … ? zrealizowałem w całości. Dla klasy VIII okazał się najatrakcyjniejszy dla grupy bo zawierał sporo elementów, które angażowały ich aktywność, pozwalały działać w internecie. Mogli zaprezentować podobne przykłady, których w sieci jest sporo. Dodatkowo część z nich ma starsze rodzeństwo, które w swoich szkołach ma już do czynienia z programami unijnymi skierowanymi do młodzieży.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś