Realizacja wybranych scenariuszy lekcji.

REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"

Dodano: 03.06.2024

0

Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
  • Ile waży jeden głos?
  • Jak wpływać na Parlament Europejski?
  • Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3
Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
36
Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]

Lekcje z uczniami klasy VI i VII na podstawie scenariuszy odbyły się przed szkolnymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. W szkole podstawowej niektóre zagadnienia wymagały dodatkowych objaśnień i prostszych sformuowań. Uczniowie chętnie angażowali się w zaproponowane ćwiczenia. Dla uczniów był to rodzaj zabawy w ,, poważnych " dorosłych ,ale też doskonała okazja do poznania czym tak naprawdę jest Unia Europejska. Przedstawione zagadnienia wywołały zainteresowanie . Część ćwiczeń nie została zrealizowana ze względu na zbyt małą ilość czasu ( 45 min. lekcja) Trudność polegała na wygospodarowaniu dodatkowych godzin przeznaczonych na zrealizowanie wybranych scenariuszy oraz na przekonaniu nielicznej grupy uczniów ,że warto zdobywać nowe wiadomości ,by móc je wykorzystać w przyszłości. Modyfikacja scenariuszy lekcji wynikały z potrzeby dodatkowych wyjaśnień niektórych pojęć lub dużej ilości pytań zadawanych przez uczniów. Większość uczniów po raz pierwszy zetknęła się z tematyką europejską. Wykorzystanie Latarnika Wyborczego dało możliwość zbadania swoich poglądów politycznych. Niektórzy uczniowie przed rozwiązaniem deklarowali sympatie polityczne a po rozwiązaniu testu byli zaskoczeni ,że pogląd na określoną sprawę wpływa na preferencje wyborcze. Same wybory stanowiły doskonałą lekcję demokracji. Zrozumienie ,że jeden głos ma tak duży wpływ na wynik głosowania było bardzo dużym zaskoczeniem dla niektórych uczniów. Najłatwiej było uczniom wskazać co daje nam Unia Europejska na podstawie obserwacji i poprzez powielanie poglądów osób najbliższych. Łatwe zadania do wykonania -praca z tekstem, samodzielne wyszukiwanie informacji.


Podobało Ci się

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś