Wybory

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 04.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

W dniu wyborów koordynatorzy podzielii zespół uczniowski zaangażowany w nasz projekt na poszczególne oddziały - każdy oddział pełnił inną funkcję w przygotowaniu wyborów.

Część młodzieży zajęła się scenerią, wybraniem odpowiedniego miejsca, stworzeniem gazetki oraz plakatów informacyjnych o wydarzeniu które stworzyliśmy oraz przygotowaniem urny wyborczej. Czworo wytypowanych przez koordynatorów uczniów zostało naszą komisją wyborczą - zostali odpowienio przeszkoleni, zadbali o estetykę naszych wyborów. Kolejna grupa musiała się wykazać szczególną ostrożnością bo ciążyło na nich zadanie, które polegało na przygotowaniu dokumentacji według wytycznych. Każda grupa wykazała się ogromnym zaangażowaniem, wykonali swoje zadania na medal.


Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

Od wielu lat frekwencja w grupie najmłodszych wyborców w wyborach europejskich jest bardzo niska. Powodów jest wiele ale jednym z ważniejszych jest to, że młodzi ludzie często nie mają okazji rozmawiać z dorosłymi o swoich poglądach brakuje im neutralnej przestrzeni na debatę o tematach wyborczych, dobrej i prawdziwej informacji i oczywiście edukacji związanej z tym tematem. Kończąc 18 lat obywatele otrzymują prawo głosowania ale nie można jednak od nich oczekiwać, że wszyscy jak za dotknięciem magicznej różdżki staną się politycznymi ekspertami.

Postaw wyborczych i obywatelskich trzeba też uczyć.

Biorąc udział w projekcie „Młodzi Głosują” Centrum Edukacji Obywatelskiej chcemy przygotować naszą młodzież do wypełnienia obowiązku państwowego oraz doedukować ich na temat naszej polityki państwowej a także nauczyć świadomego i pewnego wyboru.

 Zespół uczniowski zorganizował debatę na temat : „Czy warto głosować?”

Nauczyciele Marzena Jastrząb i Mirosław Praszel przeprowadzili w klasach zajęcia na temat polityki państwowej, o tym jak funkcjonuje polityka w naszym kraju oraz o tym jak świadomie podjąć wybór w kwestii polityki państwowej.

Zespół uczniowski wraz z koordynatorami projektu musiał pokonać wiele trudności takich jak przygotowanie argumentacji za tym żeby młodzi ludzie przekonali się o tym że warto głosować. Dzięki lekcjom przeprowadzonym przez koordynatorów naszego projektu pokonaliśmy największą trudność czyli przekonanie młodzieży o tym, że warto głosować.

W zorganizowanych przez nas wyborach do parlamentu europejskiego wzięło udział 183 osoby, a uprawnionych do głosowania było 297. Dumą dla nas jest szczególnie to, że nikt ze społeczności szkolnej nie oddał głosu nieważnego.

Jesteśmy zadowoleni i pełni dumy, że udało nam się przebrnąć przez każdy etap naszego projektu.

Odnieśliśmy ogromny sukces osiągając nasz cel.


Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Zespół uczniowski zaangażowany w nasz projekt, stworzył gazetkę i plakaty informacyjne na temat polityki naszego kraju, parlamentu europejskiego oraz wyborów - o tym jak bardzo są istotne dla funkcjonowania naszego państwa. Koordynatorzy projektu przeprowadzili wykłady na tematy związane z polityką i jej funkcją oraz o tym "Czym tak naprawdę są wybory ?" , "Czy warto głosować ?". Uczniowie wraz z nauczycielami prowadzili dyskusje, tworzyli mapy myśli oraz zorganizowali debatę. Debata na temat " Czy warto głosować?" okazała się strzałem w dziesiątke, społeczność szkolna była nią szczególnie zainteresowana i wykazała się ogromnym zaangażowaniem.

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Cały nasz zespół (uczniowie + koordynatorzy) jest zadowolony z przebiegu każdego etapu naszego projektu. Jesteśmy szczgólnie zadowoleni z tego, że udało nam się zachęcić społeczność szkolną do współpracy z nami. Uczniowie naszej szkoły liczną frekwencją uczestniczyli w wykładach, debacie czy największym wydarzeniu projektowym - wyborach. Zoorganizowane przez nas wybory są dowodem na to, że osiągnęliśmy zamierzony cel - młodzież zainteresowała się polityką. Dumą dla nas jest to że uzyskaliśmy 100% frekwencji na wyborach osób obecnych w szkole.

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Najtrudniejszym zadaniem dla naszego zespołu było zachęcenie młodzieży do współpracy z nami, musieliśmy dać z siebie wszystko by udowodnić naszej społeczności szkolnej, że naprawdę warto. Było to zadanie najbardziej czasochłonne, wymagające największego zaangażowania, z ukończenia tego zadania jesteśmy najbardziej dumni. Dzięki temu wyzwaniu mogliśmy poprawić relacje z rówieśnikami, poznać świat polityki, znależć nowe zainteresowania i poszerzyć swoje horyzonty. Nasze wybory wyszły znakomicie, zapewne nieraz jeszcze w naszej szkole odbędzie się jakieś wydarzenie związane z polityką.

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś