Szkolna symulacja wyborów - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Gołdapi

REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"

Dodano: 04.06.2024

0

0

W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]

Na lekcji WOS pani Patrycja zaproponowała nam wzięcie udziału w projekcie "Młodzi głosują - wybory do Parlamentu Europejskiego 2024 z zaciekawieniem przyjęliśmy jej propozycję, i wcale tak do końca nie wiedzieliśmy o co w tym chodzi. Na szczęście na kolejnych lekcjach dowiadywaliśmy się coraz więcej o projekcie i wszystko zaczęło nam się ładnie układać. Podzieliliśmy się na grupy: pierwsza przygotowała kampanię informacyjną na temat wyborów dla klas VI-VIII, druga grupa przygotowała kampanię informacyjną na temat Parlamentu Europejskiego, zgromadziła niezbędne informacje i zaprezentowały je na plakatach rozmieszczonych w całej szkole. Ostatnia grupa zajęła się miejscem na przeprowadzenie wyborów i dzięki pomocy p. Patrycji mogliśmy je zrealizować w małym pomieszczeniu szkolnym, które kazało się idealne na lokal wyborczy. 

Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]

28 maja 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 2 im, Marszałka Józefa Piłsudskiego w Gołdapi odbyła się symulacja wyborów do Parlamentu Europejskiego. Wybory rozpoczęły się od stawienia się komisji wyborczej do której zgłosiły się nasze cztery koleżanki i które zostały powołane na to stanowisko. Swoją pracę w komisji rozpoczęły od podbicia pieczątką szkoły protokołu wyborczego. O godzinie 8: 00 rozpoczęło się głosowanie. Uprawnieni do głosowania mogli głosować w czasie przerw międzylekcyjnych i w czasie lekcji za zgodą nauczyciela. Wyborcy stawiali się przed komisja wyborczą przedstawiając się i okazując dokument tożsamości w większości legitymację szkolną. Składali podpis na liście wyborców i otrzymywali kartę do głosowania. Po wypełnieniu karty wrzucali ją do zaplombowanej urny. Po zakończeniu wyborów komisja przystąpiła do liczenia głosów. W obecności pani Partycji, która w czasie całych wyborów była tzw. mężem zaufania otworzyliśmy urnę z głosami i na początku policzyliśmy głosy ważne i nieważne, zapisując odpowiednie adnotacje w protokole. Następnie odbyło się liczenie głosów na poszczególne komitety wyborcze, liczenie odbyło się dwa razy a wyniki zostały zapisanie w protokole. 

Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]

Aby zachęcić społeczność szkolną do wyborów zorganizowaliśmy dwie kampanie: promującą wybory, w której skupiliśmy się na uświadomieniu wyborcom, że ich głos jest ważny dzięki temu mogą wpływać na politykę europejską. Kampania informacyjna o Unii Europejskiej i Parlamencie Europejskim aby uświadomić jak ważne są to instytucje i ile dzięki nim możemy zyskać. Przy okazji tych kampanii mogliśmy zorientować się, że uczniowie byli zainteresowani tematem i deklarowali chęć udziału w wyborach. 

Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]

Z wielką radością możemy przyznać, że wybory udały się bardzo dobrze i dużym zaskoczenie dla nas była wysoka frekwencja – 87%. Duże zainteresowanie wyborami było dla nas bardzo satysfakcjonujące. Jednocześnie przekonaliśmy się, że praca komisji to trudna sztuka chociażby ze względu utrzymania dyscypliny głosowania i niedopuszczania aby nasi wyborcy konsultowali swoje wybory. 

Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]

Według nas najtrudniejsze okazało się przygotowanie kampanii promującej wybory i informacyjnej o UE, ponieważ wymagało to od nas poświęcenia czasu i pogłębienia swojej wiedzy. Następnym razem weźmiemy się do pracy wcześniej, gdyż zdajemy sobie sprawę, że o ważności wyborów należy przypominać. 


Podobało Ci się

Komentarze

Brak dodanych komentarzy.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś