Sprawozdanie z przeprowadzenia wyborów - SP Majdan Stary
REALIZACJA ZADANIA: "Szkolne wybory europejskie - RELACJA"
W jaki sposób podzieliliście się zadaniami? Jakim wyzwaniom musieliście sprostać przed wyborami? Jak przygotowaliście miejsce do wyborów? [min. 500 znaków]
Każda z osób uczestniczących w projekcie miała przydzielone zadanie. Niektórzy zajmowali się działaniami pro frekwencyjnymi- na apelu szkolnym społeczność szkolna została poinformowana o udziale w projekcie, przedstawione zostały zasady szkolnych wyborów, w klasach, które brały udział w wyborach uczniowie zostali poinformowani, jak będzie można głosować, jak ten dzień głosowania będzie wyglądał; przygotowanie materiałów do dekoracji sali, w której będą odbywały się wybory; przygotowanie tablic informacyjnych i identyfikatorów dla komisji, przygotowanie spisu wyborców; przygotowanie kart do głosowania- ich skopiowanie i opieczętowanie pieczątką szkoły.
Miejsce wyborów- została wybrana sala, ustawiony został stół dla komisji, wydzielone zostało miejsce do głosowania i ustawione zostały tablice, aby zapewnić tajność głosowania. W Sali ustawione zostały 2 tablice, na których znalazły się informacje o parlamencie Europejskim, a na drugiej znalazła się instrukcja do głosowania opracowana przez nas. Na środku sali ustawiliśmy urnę do głosowania, którą zaplombowaliśmy i opieczętowaliśmy pieczątkami naszej szkoły. W sali powiesiliśmy flagi: Polski i flagę unijną, stoły komisji przykryliśmy czerwonym materiałem. Chcąc podkreślić wagę tego wydarzenia sami ubraliśmy się na ,,galowo”.
Opiszcie dzień wyborów, przebieg i liczenie głosów. W jaki sposób uczniowie i uczennice mogli głosować? Kiedy mogli głosować? [min. 300 znaków]
W dniu wyborów komisja przyszła godzinę przed otwarciem lokalu, aby przygotować karty do głosowania, zaplombować urnę i sprawdzić jeszcze raz, czy wszystko jest zrobione. W związku z tym, że w wyborach brały udział tylko 4 klasy to lokal wyborczy był otwarty 3 godziny. Za zgodą dyrektora i nauczycieli uczniowie mogli przychodzić głosować nie tylko na przerwach lecz również na lekcjach. Po zamknięciu lokalu wyborczego cała komisja zerwała plomby na urnie i rozpoczęło się liczenie głosów. Najpierw policzyliśmy ile kart znalazło się w urnie i sprawdziliśmy, które głosy są ważne, a które nieważne. Na koniec karty do głosowania wyjęliśmy z urny i sprawdziliśmy, czy zgadza się to z kartami wydanymi. Następnie podzieliliśmy karty według komitetów wyborczych startujących w naszym województwie. Ostatni etap to uzupełnienie protokołu i podpisanie go.
Jak zachęcaliście społeczność szkolną do aktywnego udziału? Jak społeczność szkolna reagowała na wydarzenie? [min. 100 znaków]
Informowaliśmy uczniów o udziale szkoły w tym projekcie, mówiliśmy, jak to jest ważne dla demokracji i dla przygotowania nas do życia w społeczeństwie obywatelskim. Prowadziliśmy indywidualne rozmowy z uczniami.
Co według Was wyszło dobrze? Z czego jesteście zadowoleni? Co Was najbardziej zaskoczyło? [min. 200 znaków]
Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu samych wyborów i z tego, że tak dużo uczniów przyszło zagłosować. Tylko nieliczni nie skorzystali z tego prawa. Jesteśmy zadowoleni, że uczniowie zanim oddali głos to rozmawiali ze sobą na temat wyborów, komitetów wyborczych.
Co było najtrudniejsze? Co chcielibyście zmienić przy organizacji kolejnych wyborów? [min. 100 znaków]
Trudne dla nas były zasady, procedury wyborcze, które dla nas były zupełnie nieznane, a których musieliśmy się nauczyć. Dzięki naszej Pani i to udało się zrealizować. W materiałach na stronie zabrakło nam instrukcji do głosowania, którą sami opracowaliśmy i umieściliśmy w miejscu gdzie uczniowie głosowali.
Brak dodanych komentarzy.
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś