Szkolna symulacja wyborów - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Gołdapi
REALIZACJA ZADANIA: "Sprawozdanie ze zrealizowanych scenariuszy lekcji"
Zrealizowałam/zrealizowałem scenariusz(e):
- Ile waży jeden głos?
- Jak wpływać na Parlament Europejski?
- Co daje mi Unia Europejska i jak to wykorzystać?
Łącznie, ile godzin lekcyjnych zrealizowałaś/zrealizowałeś na podstawie scenariuszy "Młodzi głosują"?
3Ile uczennic i uczniów wzięło udział we wszystkich lekcjach z wykorzystaniem scenariuszy "Młodzi głosują"?
30Jak wyglądała realizacja scenariuszy? [min. 200 znaków]
Realizacja scenariuszy okazała się bardzo przydatna w czasie organizowania kampanii informacyjnych i promujących symulacje wyborów w szkole. Uczniowie otwarcie przyznawali, że bardzo dużo czerpali z tych właśnie lekcji. Scenariusze zostały zrealizowane częściowo, ponieważ przy niektórych kwestiach np. burza mózgów przeradzała się w dyskusję trwającą o wiele więcej niż zakładano, w związku z tym dokonywałam małych modyfikacji scenariuszy szczególnie opuszczając jakiś element. Okazało się, że przy okazji projektu uczniowie i uczennice bardzo zaangażowali się w lekcje, ponieważ w związku z przygotowaniami do symulacji wyborów bardziej rozumieli o czym jest mowa i dlaczego jest to ważne. Najbardziej wartościowe okazały się treści które bezpośrednio pokazywały możliwości dla młodych ludzi z jakich mogą skorzystać dzięki Unii Europejskiej np. programy Unii Europejskiej przeznaczone dla młodzieży. Największe trudności sprawiało uczniom zapoznanie się i zrozumienie procedur jakie funkcjonują w UE.
Podobało Ci się
Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś